۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 355383

قدس آنلاین- لرستان: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ، بابيان اينکه مهم‌ترين شاخصه نيروي انتظامي به‌ عنوان يك نيروي مقتدر در كشور مردمي بودن آن است و افتخار پليس اين است كه نيرويي مردمي از دل مردم ، براي مردم و با مردم است.

مردمي بودن مهم‌ترين شاخصه پليس

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، سرهنگ "رضا شيراوژن" در ديدار با مدير كل فرهنگي – اجتماعي استاندار لرستان ، گفت : در حقيقت تمركز فعاليت‌هاي نيروي انتظامي از بعد امنيتي به سمت بعد اجتماعي است و در بعد اجتماعي نيز تأكيد بر حضور مردم و مشاركت حداكثري آن‌ها در تأمين امنيت است.

وي در ادامه افزود : کار و فعاليت پليس از همان لحظه خروج از منزل عبادت و خدمت به مردم است و هرچه امکانات و تجهيزات پليس افزايش يابد اين نيروي پرتلاش و خدمتگذار بهتر مي تواند به وظايف خود عمل کند.

معاون اجتماعي فرماندهي لرستان گفت : آسيب هاي اجتماعي زمينه و بستر شکل گيري بسياري از انحرافات و جرايم بوده و  تنها راه مقابله با آشفتگي هاي اجتماعي برخورد قاطع ، سريع و همه جانبه است.

وي بيان کرد : همچنين انحرافات اجتماعي نيز از جمله معظلات و مسايلي است که از يک سو ريشه در آسيب هاي اجتماعي دارند و از طرف ديگر به دليل آن که با ارزش ها ، هنجارها و قوانين و مقررات جامعه در تضاد هستند ، جرم محسوب مي شوند.

"محمد قاسم وليزاده"، مدير كل فرهنگي - اجتماعي استاندار نيز در اين ديدار بيان كرد: نظم و امنيت به عنوان پديده اجتماعي تنها تک بُعدي نيست ، بلکه زنجيره اي از علل مختلف در بروز پديده اجتماعي اثرگذار است و بايد ابعاد و زواياي مختلف آن مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: مبحث امنيت عمومي به دليل اينکه با جان ، آبرو و حيثيت مردم ارتباط دارد ، انجام امور به صورت دقيق ، صحيح و سريع و به موقع ، شرط و اساس موفقيت پليس در ماموريت ها خواهد بود.

مدير كل فرهنگي - اجتماعي استاندار لرستان در ادامه گفت: وقتي از امنيت پايدار صحبت مي‌کنيم يعني امنيتي كه همه شاخصه‌هاي لازم در آن ديده‌شده باشد و متكي به حضور و مشاركت مردم باشد، زيرا تا روزي كه حضور و مشاركت مردم را نداشته باشيم هرچند شديدترين برنامه‌ها را اعمال كنيم و مراقبت‌هاي امنيتي خودمان را بالا ببريم، موفقيت چنداني نخواهيم داشت.

وليزاده در پايان با تاکيد بر اينکه عملکرد پليس استان در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و برقراري نظم و امنيت ستودني است ، خاطر نشان کرد : شغل پليس در برقراري امنيت ، حفظ و کنترل جامعه از هر گونه تعدي و تعرض بسيار مقدس و با ارزش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.