قدس آنلاین/ مهدی شهرآبادی: استان سمنان با دارا بودن ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی یکی از قطب‌های توانمند تولیدی وصنعتی در کشور محسوب می‌شود.

  سمنان به سرمایه گذار داخلی احتیاج دارد

وجود شهرک‌های صنعتی و فعالیت کارخانجات در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه، میامی، آرادان و نیز راه اندازی کارخانجات تولید محصولات غذایی، ابزار، گچ و سیمان، پوشاک، کفش وسایر نیازهای جامعه نشان می‌دهد که توجه ویژه ای به بحث اشتغال در این استان شده و تداوم این شاخص اقتصادی که نقش مهمی در امنیت اقتصادی وتولیدی کشور دارد، نیازمند حمایت گسترده از سرمایه گذاری است.

 آمادگی برای جذب سرمایه گذار در سمنان
در این زمینه استاندار سمنان با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده در شرایط پسابرجام، وضرورت توجه ویژه به بحث سرمایه گذاری می‌گوید: سرمايه‌گذاري تنها راه ايجاد اشتغال در کشور است.
محمدرضا خباز می‌افزاید: استان سمنان داراي ظرفیت‌های فراوان است و بايد زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري در این استان را فراهم کنیم.
وی تأكيد می‌کند: سرمايه‌گذاري تنها راه ايجاد اشتغال در کشور است، بنابراين افزون بر جذب سرمایه‌گذار خارجی بايد از سرمايه‌گذاران داخلي حمايت و آنان را مورد توجه قرار داد.

 رقم پایین بیکاری
استاندار سمنان با اشاره به پایان تحریم‌های اقتصادی خاطرنشان می‌کند: هم اكنون سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي برای سرمايه‌گذاري در كشور صف كشيده‌اند، بنا براین باید از این فرصت تاریخی نهایت استفاده را ببریم و زمينه‌ها را براي فعاليت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم.
استاندار سمنان می‌گوید: همه مسؤولان اجرایی استان باید با جدیت در راستای رفع موانع تولید گام بردارند و ارتقای واحدهای تولیدی، اولویت آنان باشد.
خباز با اشاره به رقم پایین بیکاری در این استان تصریح می‌کند: اگر برخی واحدها نیز در استان فعال شوند، مشکل اشتغال در استان سمنان تا حد زیادی برطرف می‌شود.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان نیز با اعلام اینکه همایش سرمایه‌گذاری پسابرجام در استان سمنان در 16اسفند برگزار می‌شود، می‌گوید: حدود 80 طرح و فرصت سرمایه‌گذاری برای ارایه در این همایش آماده شده است.
350میهمان برای شرکت در این همایش دعوت شده‌اند که از این تعداد حدود 70میهمان از شرکت‌ها و نهادهای غیردولتی و نهادهای توسعه‌ای و سرمایه‌گذاران خاص هستند.
صادقی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم استان جذب و جلب سرمایه‌گذاری است، تصریح می‌کند: باید در این زمینه تلاش شود تا اگر سرمایه‌گذاری وارد استان شد، همه امکانات و بسترها برای جذب آن مهیا باشد. از این رو جذب سرمایه‌گذاری کاری دایمی است و باید به طور جدی به آن توجه شود.

 مشوق‌ها برای جذب سرمایه گذاران چیست؟
خلیلی‌‌خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان نیز در خصوص اعطای تسهیلات تشویقی و حمایتی به سرمایه‌گذاران، واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در کمترین زمان با فراهم کردن زیر ساخت‌ها و معافیت‌های مالیاتی را از جمله مشوق‌‌‌‌های در نظر گرفته شده، عنوان می‌کند و می گوید: استان سمنان شرایط، زیر ساخت‌ها و مقدمات لازم برای جذب سرمایه گذاران در این استان را فراهم کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان هم در گفت و گو با «مهر» با اشاره به رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان و پیگیری جدی برای توانمند سازی آن‌ها می‌گوید: امور بانکی، مالیات، تأمین اجتماعی و امور زیربنایی از عمده ترین مسایل و مشکلات ارایه شده از سوی واحدهای تولیدی است که با جدیت در جهت رفع آن‌ها تلاش می‌کنیم.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به برخی مصوبات قبلی این کارگروه، اظهار داشت: در دوازده جلسه قبلی کارگروه مشکلات ۱۲۲واحد تولیدی استان بررسی که نتیجه آن، ۲۸۶ مصوبه برای رفع موانع تولید استان بوده است.
بهروز اسودی می‌افزاید: از شمار ۲۸۶ مصوبه دوازده جلسه قبلی، ۴۰ درصد مصوبات اجرایی و بقیه نیز در دست اقدام است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان می‌کند: از مصوبات جلسه‌های قبلی، ۴۳درصد مصوبات مربوط به امور بانکی، ۱۵درصد مصوبات مربوط به امور زیرساختی، ۱۳درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۲درصد مربوط به امور تأمین اجتماعی و ۱۷درصد نیز مربوط به سایر موضوعات است.
وی با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی استان سمنان که در راستای توانمندی واحدهای تولیدی وصنعتی استان گام برمی دارند و برای اجرایی شدن مصوبات تلاش‌های زیادی کرده اند، می‌گوید: وضعیت تولید و اشتغال استان نیازمند مساعدت و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی استان است.
این در حالی است که به گفته مسؤولان استان همه دستگاه‌ها در سمنان پای کار آمده اند تا در تولید وسرمایه گذاری واشتغال استان تحولی جدی صورت گیرد.
به گفته فعالان صنعتی در استان، اگر بسترهای سرمایه گذاری بیشتر در سمنان فراهم شود و چتر حمایتی دولت از واحدهای تولیدی وصنعتی افزایش یابد، می‌توان از این استان به عنوان مرکز پذیرش نیروی کار در کشور- که می‌تواند زمینه‌های اشتغال پایدار در کشور را نیز فراهم کند- یاد کرد.  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.