قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "سوار مرکب دلخوشی" و "‌نفوذ گودمن" تا "ایست به افزایش جرائم رانندگی"

سوار مرکب دلخوشی

روزنامه های "قدس"، "ابتکار"، "پیام زمان"، "جوان"، "رسالت" و "نسل فردا" عکس یک خود را به رئیس جمهور سوار بر خودروی "ساینا" در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو اختصاص دادند.

این روزنامه به نقل از "روحانی" تیترهایی به این شرح داشتند:

قدس: "دولت هیچ گاه مدیر خوبی در صنعت خودرو نخواهد بود"

رسالت: "دولت هیچ گاه مدیر خوبی در اقتصاد نخواهد بود"

ابتکار: "حمایت دولت از صنعت خودرو نمی تواند دائمی و نامحدود باشد"

نسل فردا: "انتخابات معناداری در ایران انجام شد"

لازم به یادآوری است که سال 94 از تلخ‌ترين سال‌ها براي صنعت خودروي کشور طي 10 سال گذشته به شمار مي‌رود و رکود و بحران در اين صنعت برخي از خودروسازان کشور مانند سايپا را تا مرز حراج اموالشان رساند.

روزنامه "جوان" در خصوص عکس سوار شدن رئیس جمهور بر خودروی "ساینا" در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو، از تیتر "سوار مرکب دلخوشی" استفاده کرده است.

این روزنامه می نویسد: "روحاني در تمام مدت سخنراني‌اش در اين همايش از يک‌سو از اين صنعت تعريف مي‌کرد و از سوي ديگر ابراز تمايل ورود شرکت‌هاي خارجي را در صنعت خودرو اعلام مي‌کرد. وي گفت: رضايت مردم براي دولت يازدهم اهميت ويژه‌اي دارد. اينکه دروازه‌ها را ببنديم، خودرويي توليد و به ملتي تحميل کنيم و به مردم نيز بگوييم قدرت انتخاب شما همين است، چنين منطقي را اين دولت ابداً نمي‌پذيرد. روحاني ادامه داد: «ما از لحاظ رشد اقتصادي و اشتغال به توسعه صنعت خودرو نياز داريم» ولي از آنجا که دولت هيچ‌گاه مدير خوبي در صنعت خودروسازي نخواهد بود، بايد صنعت خودرو را به‌طور کامل خصوصي‌سازي و رقابتي کنيم."

عکس رئیس جمهور سوار بر خودروی قرمز رنگ؛ مورد توجه روزنامه های اقتصادی، همچون "آسیا"، "جهان صنعت"، "فرصت امروز" و "گسترش صنعت" قرار گرفته است.

***

 

نفوذ گودمن!

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "محسن رضایی یکی از پروژه های نفوذ دشمن را افشا کرد" در تیتر یک خود نوشت: "عامل سیا در دانشگاه!"

این روزنامه می نویسد: " اخیراً یکی از عوامل سازمان CIA که مسئول نفوذ در ایران شده که در آینده اسناد زیادی را از وی افشا خواهیم کرد، خردادماه به تهران آمده و از تمام دانشگاه‌ها بازدید کرده است. ایشان اولین کسی است که در فضای باز شوروی به آنجا رفت و بعد از برجام نیز به ایران آمده است."

روزنامه "وطن امروز" نیز با بیان اینکه " مسؤول پروژه نفوذ علمی CIA که خردادماه به تهران آمده بود، کیست؟"؛ در تیتر یک خود نوشته است: "نفوذ گودمن!"

در این روزنامه می خوانیم: "سفر آمریکایی‌ها به ایران زمانی قابل تامل شد که پیشینه آلن گودمن، رئیس هیات آمریکایی و نیز رئیس موسسه آموزش بین‌المللی IIE مورد بررسی قرار گرفت.  آلن ئی گودمن که مدیریت سفر گروه علمی مؤسسه آموزش بین‌المللی به ایران را برعهده داشت، در حال حاضر رئیس  مؤسسه آموزش بین‌المللی IIE و مقام ارشد معاونت تبادل علمی و فرهنگی سازمان سیا است؛ مؤسسه آموزش بین‌المللی مؤسسه‌‌ای است که در حوزه تبادل آموزش بین‌المللی کار می‌کند و اداره برنامه فولبرایت را تحت حمایت وزارت خارجه آمریکا برعهده دارد. گودمن پیش از برعهده گرفتن این سمت، رئیس مدرسه سرویس خارجی در دانشگاه جورج تاون و استاد این دانشگاه بود، دانشگاهی که محل تربیت بسیاری از مقامات و دیپلمات‌های آمریکا و یکی از مهم‌ترین بازوهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای تربیت نیرو محسوب می‌شود."

***

 

افزایش جدید جرایم رانندگی ممنوع

مخالفت دیوان عدالت اداری با ردیف درآمدی 2800میلیاردی دولت از محل جریمه ها و باطل شدن "افزایش جرائم رانندگی" مورد توجه بسیاری از روزنامه ها قرار گرفت، بطوریکه روزنامه "نسل فردا" در تیتر یک خود نوشت: "مصوبه افزایش نرخ جرائم رانندگی؛ اعمال نشده باطل شد"

روزنامه "امتیاز" نیز در تیتر یک خود نوشت: "دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران را باطل کرد؛ افزایش جدید جرایم رانندگی ممنوع"

روزنامه "قدس" نیز در این خصوص نوشت: "از سوی دیوان عدالت اداری؛ مصوبه افزایش جریمه های رانندگی باطل شد"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.