شورای همکاری خلیج فارس ( CCG) اطلاعیه ای مبنی بر تروریست بودن حزب الله لبنان صادر کرد.

ادعای شورای همکاری خلیج فارس بر تروریست بودن " حزب الله"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرانسه (AFP)؛  شش کشور پادشاهی عرب حوزه خلیج فارس- عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عمان و کویت- امروز اعلام داشتند که اقدامات گروه شیعه حزب الله لبنان فعالیت های تروریستی است. به گفته عبداللطیف زیانی؛ دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس این تصمیم در ادامه اقدامات انتحاری شبه نظامیان حزب الله و تمایل جوانان این کشورها در انجام چنین فعالیت هایی صورت گرفت.

این اقدام به تنش بالا میان حزب الله و کشورهای پادشاهی مربوط می شود. از طرفی حضور حزب الله در کنار ایران و دخالت در مسائل کشورهای حوزه خلیج فارس نیز علت دیگر این محکومیت محسوب می شود.

همچنین نباید بحران سوریه و پشتیبانی ایران و حزب الله از دولت بشار اسد را نادیده گرفت چرا که کشورهای پادشاهی حوزه خلیج فارس پیشتر حمایت خود از مخالفان دولت سوریه را اعلام کرده بودند.  

زیانی همچنین اظهار داشت: سوء استفاده از شبه نظامیان حزب الله در کشورهای خلیج فارس، اقدامات تروریستی و تحریک در یمن، سوریه و عراق تهدیدی برای امنیت ملی اعراب محسوب می شود. از همین رو شورای همکاری خلیج فارس تصمیم گرفته تا نیروهای شبه نظامی حزب الله را جز گروه های تروریستی بداند.

وی در پایان اشاره کرد که اقدامات مناسب در زمینه مبارزه با تروریسم متناسب با قوانین بین الملل در شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ خواهد شد.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 123 IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    لعنت بر حکومت های پادشاهی اعراب