دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: نفاق بستر نفوذ، تحجر، تشیع آمریکایی و اسلام آمریکایی را فراهم می‌کند و هر جا پرچمی برای ایجاد پراکندگی برافراشته می‌شود در زیر آن منافقی وجود دارد.

اصلی‌ترین مشکل انبیا مبارزه با نفاق بوده است / برخی عزت و قدرت را با اتصال به آمریکا برابر می‌دانند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، عصر امروز سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی در مشهد مقدس کار خود را آغاز کرد.
آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در این مراسم پیرامون تحجر و اسلام آمریکایی گفت: تحجر و اسلام آمریکایی هر دو مقوله در بستر نفاق رشد می‌کنند و اصلیترین مشکل انبیا در طول تاریخ مبارزه با نفاق بوده است.
عده‌ای عزت و قدرت را با اتصال به آمریکا و غرب برابر می‌دانند
وی افزود: یک از علائم منافقان آن است که به جای اینکه مومنان را به عنوان صاحب اختیار خود انتخاب کنند و زیر چتر مومنان بروند زیر چتر اهل کفر می‌روند و خود را به جبهه کفر متصل می‌کنند. در حال حاضر نیز عده‌ای عزت و قدرت را با اتصال با آمریکا و غرب برابر می‌دانند. تجربه در طول تاریخ نشان داده است که عزت با منافقان نیست و هویت مومنان هویت پذیرش ذلت نیست.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: ‌ وقتی که پیروزی نصیب انقلاب و اسلام و مردم ولایی می‌شود جریان نفاق ناراحت و گرفته می‌شود در آن پیروزی تشکیک ایجاد می‌کنند اما اگر شکست و ناراحتی و آسیبی نصیب انقلاب شود خوشحال می‌شوند.
نفاق بستر نفوذ، تحجر، تشیع آمریکایی و اسلام آمریکایی را فراهم می‌کند
آیت الله اراکی تاکید کرد: اگر جامعه اسلامی ما دچار تحریم و جنگ تحمیلی شد در مقابلش ما نیز کاری کردیم که دشمنان در منطقه گرفتار شده و اعمال نفوذ خود را در عراق و سوریه و کشورهای خلیج فارس از دست بدهند و سد عظیمی در برابر نقشه‌های آنان ایجاد کردیم. منافقان هر‌گاه حق با منافقان باشد خود را مطیع دین می‌دانند و اگر خدا و رسول خدا داوری جز آنچه مدنظر آنان است داشته باشند مدعی مظلوم واقع شدن می‌کنند. نفاق بستر نفوذ، تحجر، تشیع آمریکایی و اسلام آمریکایی را فراهم می‌کند و این بستر و علائم آن را باید شناخت.
هر جا پرچمی برای ایجاد پراکندگی برافراشته می‌شود در زیر آن منافقی وجود دارد
وی نتیجه نفاق را خطرناک دانست و گفت: در نتیجه نفاق بود که مسجد و خانه خدا و خانه رسول خدا تبدیل به محل توطئه و نفوذ شد و این نفوذ مرکز قلب جامعه اسلامی را هدف قرار داده بود. نخستین اقدام نفوذ ایجاد تفریق و اختلاف در جامعه است. هر جا پرچمی برای ایجاد پراکندگی برافراشته می‌شود در زیر آن منافقی وجود دارد. یکی از عملکردهای همیشگی منافقین آسیب رساندن به بدنه جامعه اسلامی است. ‌ مقام معظم رهبری بار‌ها بحث خودی و ناخودی را مطرح کردند  در حالی که برخی از جاهلان می‌گفتند که ناخودی نداریم. در قرآن بار‌ها آمده است که از ناخودی‌ها همکاری، طرح مشورت و بازوی همیاری نگیرید چرا که منشا نفوذ هستند و از هیچ نقص و کاستی در کارشان دریغ نمی‌کنند.
آیت‌الله اراکی در مورد نفوذ نفاق در ایران و اسلام نیز گفت: ‌ اگر جامعه ما امروز دچار نفوذ نمی‌بود، وضعیت اقتصادی ما اینطور نمی‌شد و به دلیل کاستی‌ها و مشکلاتی که در وضعیت اقتصادی داریم برنامه ریزی‌های جامعه به نتیجه نمی‌رسد. در رسانه‌های منافقان و در میان حرف‌هایشان می‌توان کینه‌شان نسبت به اسلام و دین و قرآن و نظام اسلامی را متوجه شد. ‌ گفتمان منافقان گفتمان منطق نیست و گفتمان آن‌ها از کینه توزی نشات می‌گیرد. کسی که گمان می‌کند خط نفاق ممکن است نرم شود اشتباه می‌کند. دشمنان ما صراحتا اعلام دشمنی می‌کنند و ممکن است روزی از دشمنی خود دست بردارند اما جریان نفاق هیچ وقت دوستی نمی‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.