قدس آنلاین/همدان: با ثبت مشخصات و شناسنامه دار کردن دستفروشان می توانند دستفروشان را ساماندهی کرد.

دستفروشان همدانی ؛ شناسنامه‌دار می شوند

به گزارش قدس آنلاین از همدان، حمیدرضا فرسایی‌ رئیس اتاق اصناف همدان با اعلام مطلب فوق  در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ، افزود: 600 واحد دستفروش را نمی‌شود جمع کرد و باید برای ساماندهی این قشر برنامه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مکانی برای ساماندهی این تعداد دستفروش در همدان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دستفروشی یک پدیده شهری است که اگر مدیریت و ساماندهی نشود به یک معضل تبدیل خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف همدان با اعلام اینکه دستفروشان در تهران ساماندهی شده‌اند، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری می‌تواند از دیگر شهرها و استان‌ها در این خصوص الگو گرفته واجرا کند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل صنف برای دستفروشان در دست بررسی و مطالعه است، تاکید کرد: از سوی برخی نهادها در صورت مشاهده منکر در واحدهای صنفی، با آن برخورد می‎شود اما مقابله با منکر در خیابان‎ها و دستفروشان نادیده گرفته می‌شود.

فرسایی‌با اشاره به اینکه دستفروشان اتاق پرو هم برای فروش پوشاک درست کرده‌اند، گفت: با تعیین زمان برای گردشگران در فصول مختلف سال می‌توان دستفروشان را ساماندهی و در مدت زمان کوتاهی با برسی وجمع آوری مدارک مورد نیاز آنها را شناسنامه دار کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.