قدس آنلاین/ حسین پورحسین: سومین همایش بین‌المللی «تحجر و اسلام آمریکایی» و تجلیل از خدمات آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوي و میرزا جواد آقا تهرانی در تالارشهر مشهد برگزار شد.

تحجر و اسلام آمریکایی ریشه در نفاق دارند

در این همایش دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خطر نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه و بیوت علما و مراجع را یادآور شد و در این باره اظهار داشت: تحجر و اسلام آمریکایی از مقوله‌هایی هستند که ریشه در نفاق دارند.
آیت‌الله محسن اراکی با اشاره به القائات شیطانی دشمنان در درون و برون جامعه اسلامی گفت: دشمنان اسلام در زمان پیامبر(ص) در مسجد النبی و در درون بافت جامعه اسلامی و در قلب مسجد به اختلاف افکنی پرداختند و بستر نفاق را در این مکان مقدس گستراندند و مهم‌ترین خطری که از نفاق پیچیده برمی‌آید، بستر نفوذ است.
وی افزود: وقتی انبیا در مقابل دشمن به توفیق دست می‌یافتند و احساس پیروزی و شروع به دعوت الهی در شرف وقوع بود، دشمنان با نفاق و زمینه سازی، شرایط را تغییر می‌دادند در همان نقطه بانفاق وارد عمل می‌شدند.
وی همچنین گفت: حضرت موسی(ع) در اوج پیروزی و در حالی که لوح شریعت را می‌خواست به اجرا درآورد و جامعه دور از خدا را راهنما باشد، منافقان وارد عمل شدند.
آیت الله اراکی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره خودی و غیرخودی، ویژگی‌های نفاق را نفوذ دشمن در گفتمان کینه توزی برشمرد و افزود: کسانی که می‌آیند با خدا و امام میثاق می‌بندند و می‌گویند با تو بیعت می‌کنیم، اما در میانه راه رها می‌کنند، این چنین قومی مغضوب هستند و با لغو میثاق، لعن الهی را برای خود می‌خرند و عزت به دست آمده را با پیوستن به جبهه کفر به لذت می‌رسانند.
آیت‌الله اراکی با اشاره به آسیب‌هایی که در جنگ و تحریم از سوی استکبار جهانی بر ایران تحمیل شد، گفت: وقتی در این زمینه چنین اتفاقی می‌افتد، خود دشمن هم از آن آسیب می‌بیند و باید بدانیم که دست به دست گشتن پیروزی انسان را صیقل می‌دهد و جامعه‌ای که در دوره‌های گوناگون آسیب‌ها را تحمل می‌کند و پرداخته می‌شود و از معایب آن کاسته و به محاسن آن اضافه می‌شود.
امیر یوسف محبی، دبیر علمی و اجرایی همایش نیز با اعلام اینکه در این همایش سه روزه میزگردهای تخصصی توسط حجت الاسلام براتی، دکتر وکیلی، دکتر رجبی دوانی درباره زندگی انقلابی میرزا جواد آقا تهرانی و نقش تفرقه افکنانه در جلوگیری از گسترش اسلام ناب و منشور روحانیت و بررسی تاریخچه نفوذ و نمونه‌های آن در اسلام معاصر تشکیل می‌شود، افزود: دکتر علی جان کاظمی از هلند، دکتر دلاگن سامبا از فرانسه، دکتر کریستیان بنواز فرانسه، دکتر میرمحمد ابراهیم از کشمیر، حجت الاسلام والمسلمین اختر عباس جون از هند، حجت الاسلام والمسلمین محمد نور عالم از بنگلادش درباره انقلاب اسلامی در جهان، وحدت و اخوت مسلمین و مبارزه با جریان‌های تفرقه افکن مذهبی بحث‌های تخصصی خواهند داشت.
گفتنی است، سخنران پایانی این همایش سه روزه دکتر حسن رحیم پور ازغدی است که درباره تحجرگرایی ولیبرالیزم، آفت جهان اسلام و عمل به منشور روحانیت و راه جلوگیری از نفوذ دشمن به حوزه‌های علمیه سخن خواهد گفت و در پایان تندیس منشور روحانیت به روحانیون نمونه اهدا خواهد شد.
در این همایش همچنین از پوستر تصویرسازی شده آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوي رونمایی شد و حاضران برای سلامتی ایشان دست به دعا برداشتند. با رونمایی از پوستر تصویرسازی شده میرزا جوادآقا تهرانی و رونمایی از مستند این روحانی وارسته نیز از دیگر برنامه های دیروز این همایش بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.