رئیس قوه‌قضاییه گفت: انس با قرآن جز با زندگی در مسیر قرآنی میسر نمی‌شود.

انس با قرآن جز با زندگی در مسیر قرآنی میسر نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژو که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت:‌ واقعا جای شکر دارد که در کشور ما و در بین بانوان این مقدار توجه به قرآن وجود دارد و اقبال و توجه به قرآن و ترویج معارف قرآنی در میان بانوان نعمت بزرگی است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت است، افزود: مسیر حیات مومنان باید حیات قرآنی باشد چرا که قرآن بهترین کلام‌هاست و خداوند متعال در قرآن کریم مکررا در عظمت قرآن، آیات گرانقدری را نازل کرده است.

آملی لاریجانی با طرح این پرسش که آیا هیچ کلامی در عالم وجود دارد که احسن‌الحدیث باشد گفت: آیا امروز زندگی ما یک زندگی قرآنی است؟ حجر و مهجوریت قرآن ذومراتب است کما اینکه حامل قرآن بودن نیز مراتب مختلفی دارد.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در یک روایت نبوی می‌فرمایند که اشراف امت من حاملان قرآن و شب‌زنده‌داران هستند. حامل قرآن بود مراتب مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به قرائت و تلاوت قرآن، فهم آیات قرآن با یکدیگر و شهود حقایق قرآنی اشاره کرد.

رئیس دستگاه قضا همچنین با بیان اینکه در قرآن کریم راجع به شب‌زنده‌داری آیات متعددی آمده است افزود: انس با قرآن جز زندگی کردن با آن میسر نمی‌شود. زندگی کردن با قرآن، انس با حق است و اثر آن توحید است.

آملی لاریجانی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مراتب خاصی از قرآن را درک کنیم باید حیات‌مان، حیات قرآنی باشد. قرآن حضور می‌خواهد و باید حضور حق را باور کنیم. چطور ممکن است به خدا و قرآن معتقد باشیم اما اوصافش را قبول نکنیم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم با قرآن انس داشته باشیم و آن را فهم و حمل کنیم باید معانی قرآنی در خودمان ایجاد کنیم و آن عبارت است از نگاه توحیدی و باید حق متعال را اصل بدانیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: متاسفانه ما در طول روز به حقیقتی که در تمامی عوالم در حال درخشیدن است، هیچ نگاهی نمی‌کنیم و توجهی به آن نداریم در حالیکه خداوند مالک ملک و از هر چیزی به ما نزدیک‌تر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.