فرمانده کل گروه جبهة ثوار سوریا روز گذشته در پی یک انفجار کشته شد. برخی از فعالان جبهه النصره را در پس این انفجار می‌دانند و بر این باورند که این گروه تروریستی با این اقدام قصد دارد پیام‌های مهمی را به جبهه ثوار و همپیمانان آن در شمال سوریه برساند.

کشته شدن فرمانده کل «جبهة ثوار سوریا» در جنوب سوریه چه پیام‌هایی دارد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، گروه موسوم به «جبهة ثوار سوریا» که در کنار کردهای شمال حلب سوریه با جبهة النصره و متحدانش مبارزه می‌کند، پس از کشته شدن فرمانده کل خود در جنوب سوریه، ضربه سنگینی را متحمل شد.

روزنامه «الاخبار» لبنان گزارش داد که در شهرک «العشه» واقع در «قنیطره» (جنوب سوریه) در نزدیکی نوار مرزی با «جولان» اشغالی یک خودرو منفجر شد.

پس از آن نیز انفجار دیگری رخ داد که بر اثر آن 25 نفر از جمله «محمد القعیری» معروف به «أبو حمزة النعیمی» فرمانده کل جبهة ثوار سوریا به همراه شماری دیگر از فرمانده هان این گروه کشته شدند.

بنا بر این گزارش، پس از این انفجار، نیروهای جبهة ثوار سوریا سریعا انگشت اتهام را به سوی عناصر «جبهة النصره» و «داعش» رفتند.

الاخبار درباره پیام‌های این انفجار می‌نویسد، این انفجار در شهرک العشه رخ داد که به «الرفید» نزدیک است؛ مکانی که آخرین نقاط تماس میان اراضی سوریه و جولان اشغالی است. از سوی دیگر در این منطقه نشست‌های زیادی برای انتقال جنگ‌افزار و افراد زخمی میان گروه‌های تروریستی و نظامیان صهیونیست برگزار می‌شود.

علاوه بر این، انبارهای مهمات زیادی نیز در الرفید وجود دارد و در این منطقه برای عملیات‌ها در مناطق آزاد شده از جولان و امتداد آن تا ریف غربی درعا هماهنگی ها صورت می‌گیرد. اما پیام دیگر این انفجار این است منطقه‌ای که قرار است سرآغازی برای ایجاد «منطقه امن» باشد دیگر اینگونه نیست و سایر گروه‌ها از جمله داعش به آن نفوذ کرده‌اند.

این در حالی است که شماری از فعالان بر این باورند که النصره قصد دارد با این انفجار این پیام را برساند که توانسته است در ریف الحورانی و امتداد آن تا جولان، مجددا نفوذ خود را به دست آورد.

از سوی دیگر، جبهة النصره با این اقدام قصد دارد یکی از دشمنان خونین خود را تضعیف کند؛ خاصه اینکه این گروه تروریستی در شمال سوریه شکست‌هایی را از «نیروهای دموکراتیک سوریه» که شریک جبهه ثوار است متحمل شده است. از این روی النصره با این انفجار در جبهه سستی مانند جبهه جنوب از جبهه ثوار انتقام می‌گیرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.