قدس آنلاین – سبزوار : سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی گفت: حضور موثر ایرانی ها در بازسازی عتبات عالیات بسیار بارز است.

حضور موثر ایرانی ها در بازسازی عتبات عالیات بسیار بارز است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار : میر مسعود حسینیان در حاشیه برگزاری همایش مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سبزوار درجمع خبرنگاران افزود: ایران تقریبا بازسازی کل مناطق مذهبی عراق را برعهده گرفته است .

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی تا آنجا که آمار و ارقام نشان می دهد در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا حضور دارند.

وی اظهار کرد: علاوه بر نیروهای ستاد عتبات عالیات ، ایرانی ها حضور زیادی در عراق وکربلا دارند و اوج این حضور را در ایام اربعین شاهد هستیم که امسال حداقل سه میلیون نفر ایرانی در این ایام به کربلا سفر کردند.

حسینیان حضور میلیونی ایرانیان در عراق را نشانه نزدیکی دو جامعه ایرانی و عراقی دانست و گفت : در این ایام یک ارتباط فرهنگی ،اجتماعی خوبی بین دو ملت را نشان داد.

وی افزود: اربعین تبدیل به رمز و سمبل وحدت شیعه شده و در سال های اخیر توانسته است با نزدیک تر کردن مردم دو کشور به یکدیگر ،رسوباتی که از در ذهن بعضی از عراقی ها از زمان صدام به وجود آمده بود را برطرف کند.

اولین همایش مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سبزوار امروز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان ،ائمه جماعات سبزوار در محل تالار کاشفی این شهرستان برگزار شد. /   انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.