نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله واعظ طبسی شخصیتی بزرگ، دوست داشتنی و بسیار دلسوز برای اسلام و انقلاب اسلامی و همراه و یار برای رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند.

آیت‌الله واعظ‌طبسی دلسوز انقلاب و همواره یاور مقام معظم رهبری بودند/ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان همیشه در صحنه‌های سیاسی و فرهنگی کشور حضور داشتند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله حسن عالمی، نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با صبح توس، درخصوص خدمات آیت الله واعظ طبسی اظهار داشت: بنده از سال ۱۳۴۲ با شخصیت آیت الله واعظ طبسی آشنا شدم و از همان زمان به عنوان یک شخصیت مبارز، مفید و شخصیتی که حقیقتاً برای اسلام و مسلمین دلسوز بود می شناختم.
وی با بیان اینکه شرایط طوری پیش آمد که بنده با آیت الله واعظ طبسی ارتباط علمی پیدا کرده و از محضر ایشان استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: ایشان بیانی بسیار قشنگ، خوب و رسا برای شاگردان و کسانی که در محضر ایشان بودند داشت.
آیت الله عالمی روحیه مبارزه با طاغوت آیت الله واعظ طبسی را کم نظیر خواند و تصریح کرد: ایشان در دوره طاغوت مقاومت عجیبی از خود نشان می دادند که برای طلبه ها این مقاومت یک الگو بود و ایشان درباره تبیین مواضع انقلاب که هنوز نیز در حد یک نهضت بود و مواضع حضرت امام (ره)، یک بیانی آتشین و تاثیرگذار در مخاطب داشتند.
وی با بیان اینکه آیت الله واعظ طبسی در چندین نوبت به دست ساواک گرفتار و زندانی شد، اذعان نمود: زمانی که ایشان را از زندان آزاد کردند و طلبه ها به استقبال ایشان رفتند، در همان مراسم استقبال مطالبی را بیان کردند که نشان دهنده عزم راسخ ایشان در مبارزه با رژیم ستمشاهی بود و آنقدر این مبارزه ادامه پیدا کرد که منتهی به اوج نهضت شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تاکید کرد: در اوج نهضت، آیت الله واعظ طبسی در مشهد یکی از شخصیتهایی بودند که رهبری یک نهضت را بر عهده داشتند و مواضع حضرت امام(ره) را به همراه شهید هاشمی نژاد و رهبر معظم انقلاب و جمعی از روحانیون بر عهده داشتند.
وی در ادامه ابراز داشت: آیت الله واعظ طبسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به طور مداوم در صحنه های سیاسی، فرهنگی و انقلابی بهترین حضور را داشتند و علاوه بر اینکه که در خدمت بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) بودند بعنوان متولی آستان قدس رضوی از سوی حضرت امام (ره) منصوب شدند.
آیت الله عالمی با بیان اینکه آیت الله واعظ طبسی در تمام زمان حیات امام خمینی(ره) این مسئولیت را به خوبی اجرا کردند، اظهار کرد: بعد از رحلت حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری نیز این حکم را تمدید کردند تا به امروز که ایشان افتخار خادمی بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را داشته اند.
وی ادامه داد: خدمت بزرگی که آیت الله واعظ طبسی داشتند این بود که در عین حال که متولی آستان قدس رضوی بودند از خدمات علمی و حوزوی غافل نبودند و مدیریت حوزه علمیه خراسان را که از ابتدای پیروزی انقلاب بر عهده ایشان بود به عهده داشتند.
نماینده منتخب مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه خاطرنشان کرد: آیت الله واعظ طبسی شخصیتی بزرگ، دوست داشتنی و بسیار دلسوز برای اسلام و انقلاب اسلامی و همراه و یار برای رهبری معظم انقلاب اسلامی بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.