مسئول دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی گفت: در شرایط اخیر کشور هم علی‌رغم شرایط نامساعد جسمی مواضع درست و نابی را اعلام فرمودند.

پیروی از مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی امر مسلمین از خصوصیات بارز ایشان بود

حجت الاسلام ابراهیم معادی مسئول دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی در گفتگو با صبح توس، اظهار داشت: آیت‌الله طبسی در بین علما در ارتباط با امام خمینی(ره) از نوادر روزگار هستند و تجلی این ارتباط را در حوزه التزام عملی می‌شود و این را باید دیدار خدام رهبر و ایشان در جماران با امام خمینی جستجو کرد.
مسئول دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی ادامه داد: در دیدار با مقام معظم رهبری، معظم له زانو بر زمین زدند و دست امام را بوسیدند و اعلام کردند از طرف مردم خراسان رضوی با حضرت امام بیعت کردند.
وی عنوان داشت: نوع لباس ایشان باتقوا رنگ و بو داشت، تواضع نشان داده‌اند و کمتر کسی مشابه ایشان با امام رفتار می‌کردند.
حجت الاسلام معادی تاکید کرد: ایشان به امام خمینی (ره) التزام عملی داشت و منویات ایشان را در تمام زمینه‌ها اجرایی می‌کردند.
مسئول دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی با اشاره به تواضع آیت الله واعظ طبسی در مقابل رهبری، افزود: ایشان در مشهد همراه با مقام معظم رهبری هم‌رزم در مقابل رژیم شاهنشاهی بودند و پس از رحلت امام خمینی(ره) هم تواضع و ارادت را در حضرت آیت‌الله طبسی به‌صورت التزام عملی در معرض افکار عمومی شاهد بودم.
وی ادامه داد: ایشان در هرسال در ورود مقام معظم رهبری که خیرمقدم می‌گفتند که در قالب الفاظ و ادبیات ایشان احترام و ارادت به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب را می‌توان حس کرد.
حجت الاسلام معادی بیان داشت: پیروی از مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی امر مسلمین از خصوصیات بارز ایشان بود بخصوص در جریان ۹ دی و اتفاقات ۸۸ حمایت از ولی‌فقیه با سخنرانی‌های عالمانه آیت‌الله طبسی تجلی پیدا کرد.
مسئول دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی یادآور شد: در شرایط اخیر کشور هم علی‌رغم شرایط نامساعد جسمی مواضع درست و نابی را اعلام فرمودند.
حجت الاسلام معادی عنوان کرد: همه نمایندگان ولی‌فقیه در دفاع مقدس نقش مهمی را داشتند که برخی در جبهه حضور پیدا می‌کردند و برخی سلاح به دست می‌گرفتند.
وی ادامه داد: آیت‌الله واعظ طبسی پس از انقلاب مسئول کمیته انقلاب اسلامی خراسان بزرگ بود و به امور مدیریت نظامی واقف بودند که در دوران دفاع مقدس نیز نقش مهمی را داشتند.
حجت الاسلام معادی  بیان داشت: حوزه علمیه‌های استان خراسان بزرگ که از گذشته مستقل از قم هستند ثمراتی را به استان‌های دیگر صادر می‌کنند که به‌عنوان استاد و نیروهای قوای دیگر فعالیت داشتند.
وی در انتها گفت: آیت‌الله واعظ طبسی آنچه در توان داشتند درزمینهٔ حوزه‌های علمیه وابسته به آستان قدس و سایر حوزه‌ها هر آنچه در توان داشتند ارائه می‌کردند و نگاه ایشان با اساتید و دانشجویان توأم با احترام بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.