قائم مقام سازمان جنگلها گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون نهال در هفته منابع طبیعی و آبخیز داری در کل کشور غرس می شود.

غرس ۱۰ تا ۱۵ میلیون نهال در هفته منابع طبیعی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ناصر مقدسی در حاشیه غرس اصله های نهال در منطقه تلو افزود: حدود 35 تا 40 میلیون اصله نهال در کل فصل کاشت غرس می شود.


وی گفت: فصل کاشت بسته به شرایط معمولا از آبان و آذر شروع می شود و تا اواسط فروردین ادامه دارد.

مقدسی افزود: بر اساس تکلیف قانونی باید سطح سرانه جنگل ها به حدود یک چهارم هکتار برای هر ایرانی برسد؛ یعنی بطور مشخص ما باید توسعه سطح جنگلها را تا سطح 20 میلیون هکتار در افق درازمدت داشته باشیم .

وی گفت: هم اکنون سطح جنگل های کشور حدود 14 میلیون هکتار است .

مقدسی افزود: سهم سرانه جنگل برای هر نفر هم اکنون حدود 1500 متر مربع است و باید آن را به حدود 2500 متر مربع برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ما جزو کشورهای با پوشش کم جنگل هستیم ، گفت: باید با افزایش جنگل کاری، 10 درصد سطح سرزمین ایران جنگل شود.

مقدسی افزود: با توجه به توسعه شهرها و افزایش آلایندگی ها و با توجه به نیاز جامعه به آب ،‌ اهمیت درختکاری و جنگل کاری صد چندان شده است.

وی گفت: ما در هفته منابع طبیعی تلاش می کنیم با بسیج همه ظرفیتها در بخشهای دولتی و مردمی ،‌جامعه را به سمت احترام و حفظ طبیعت سوق دهیم. 

قائم مقام سازمان جنگل ها، ‌مراتع و آبخیزداری کشور افزود: امیدواریم امسال با مساعی دولت ان شاءالله بتوانیم تا سطح 100 هزار هکتار توسعه جنگل داشته باشیم.

مقدسی گفت: تاکنون بالغ بر 50 هزار هکتار جنگل کاری کرده ایم و قصد داریم با مشارکت مردمی بتوانیم این رقم را تا سقف 100 هزار هکتار برسانیم که این عدد به انضمام فعالیتهایی است که در مناطق غرب ایران در کانونهای گرد و غبار بویژه در خوزستان و ایلام در حال انجام هستیم .

وی گفت: بسته به شرایط بارندگی در غرب، ما می توانیم حتی تا اواسط فروردین نیز درختکاری را داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.