قدس آنلاين/ اراك/ الهه موحد : آیین نمادین درختکاری با حضور آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و محمود زمانی قمی استاندار استان برگزار شد.

آیین نمادین درختکاری در منطقه گردشگری گردو اراک برگزار شد.

فرماندار و شهردار اراک و جمعی از مسئولان استان، دوستداران طبیعت و مردم استان در این آیین شرکت کرده و نسبت به کاشت نهال در این منطقه اقدام کردند.

امام جمعه اراک در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم احیا و حفظ منابع طبیعی بر لزوم استفاده از گونه های گیاهی سازگار با اقلیم استان تاکید کرد.

دری نجف آبادی همچنین خواستار برنامه ریزی برای نگهداری از نهال های تازه کاشته شده و فضای سبز ایجاد شده در اراک و استان شد. اشاره به ضرورت برنامه ریزی جهت استفاده مفید از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آنها در راستای جلوگیری از گسترش مناطق کویری در استان در کنار استفاده از روش های نوین آبیاری فضای سبز و کشاورزی از دیگر موارد مورد تاکید دری نجف آبادی بود.

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همراه با اهدای جوایز به ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات مختلف از برنامه های جانبی این همایش بود. این آیین به مناسبت فرا رسیدن هفته درختکاری و در راستای ترویج فرهنگ کاشت و حفاظت از طبیعت برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.