۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 356481

قدس ‌آنلاین/ ساری/ حسین احمدی : معاون فنی اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری گفت : همه مردم جنگلبان و محیط‌بان هستند و باید برای حفظ از میراث طبیعی تلاش کنند.

همه مردم محیط ‌بان  منابع طبیعی هستند

محمد رضا جهان‌آرا افزود : شاخص‌ترین گونه‌های درختی جهان در جنگل‌های مازندران مشاهده می‌شود و باید در نگهداری از آنها همه مردم همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه یک‌ میلیون و 691 هزار هکتار از اراضی مازندران را جنگل‌ها تشکیل می دهند ، یادآور می شود : جنگل‌های استان به علل مختلف همچون آتش‌سوزی، تغییر کاربری، اجرای پروژه‌های عمرانی و عوامل انسانی مورد تخریب قرار می‌گیرند و هفته منابع طبیعی و درختکاری فرصتی مناسب برای جایگزین کردن جنگل‌های از دست رفته به ‌شمار می‌رود.

معاون فنی اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری اضافه نمود : هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای شناساندن ابعاد مختلف ارزش‌های منابع خدادادی در محیط زیست و طبیعی به همه آحاد جامعه است.

جهان‌آرا با بیان اینکه 380 هزار نهال در قالب طرح مشارکتی در مازندران توزیع شد، گفت : بیش از 3 میلیون نهال در قالب طرح‌های جنگلداری توزیع و کاشته می شود.

وی با بیان اینکه بر خی نهال ها برای کاشت در روستاها در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار می گیرد ، افزود : منابع طبیعی باید از سوی همه مردم و مسئولان مورد توجه قرار گیرد تا شاهد ادامه روند ذخیره زیستگاه‌های جنگلی در مازندران باشیم.

معاون فنی اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری با ذکر این نکته که جنگل‌ها مورد تعرض برخی افراد سودجو قرار می‌گیرند ، تصریح کرد : قوه قضائیه پشتیبان منابع طبیعی ست و با هرگونه سودجویی و تعرض به جنگل‌ها به ‌شدت برخورد می‌کند.

جهان‌آرا با بیان اینکه دادستان شهرستان‌ها پشتیبان خوبی برای حفظ و حراست از جنگل‌ها هستند ، ادامه داد : مردم استان مازندران ارزش منابع طبیعی را می‌دانند و خودشان از آنها مراقبت می‌کنند.

وی به وجود جنگل‌های هیرکانی در مازندران اشاره نمود و گفت : جنگل‌های هیرکانی مازندران ، بسیار کم نظیر بوده و تاکنون توانستیم از آنها مراقبت کنیم.

جهان‌آرا با اشاره به اینکه درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی ست ، یادآور شد : تاریخ نشان می‌‌دهد که ایرانیان باستان جشن‌های خاصی داشتند و در این جشن‌ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌گذاشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.