۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 356609

واقعیت مجازی هنوز در مرحله ی نوپا است، اما Scott Kelly فضانوردی که به تازگی پس از یک سال اقامت در فضا به زمین بازگشته است، اثبات کرده است که فناوری های جدید، ویژگی های بالقوه یی، هم در فضا و هم در زمین دارند.

HoloLens و VR به کمک فضانوردان می روند

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، Scott Kelly، فضانوردی که به مدت یک سال در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت داشته و پس از یک سال به زمین بازگشته است، به تازگی در جلسه یی رسانه یی، اعلام کرده است که استفاده از HoloLens مایکروسافت و AR در ایستگاه فضایی نیز ممکن می باشد.

وی گفت: واقعیت مجازی تاثیرات مهمی بر زندگی مردم خواهد داشت. این تکنولوژی می تواند به کاربر کمک کند که از فضا خود را بر روی زمین حس کند و یا از زمین، احساس کند که در فضا حضور دارد.

از این تکنولوژی همچنین می توان برای دریافت روش های تعمیر و نگهداری لوازم و تجهیزات بهره گرفت.

به نظر می رسد که فضانورد، Scott Kelly به میزان زیادی تحت تاثیر HoloLens مایکروسافت قرار گرفته است. به گفته ی وی، استفاده از این تکنولوژی به او این احساس را داده است که می تواند کارهای بزرگی انجام دهد و قابلیت های مورد استفاده ی زیادی دارد.

Scott Kelly همچنین تاکید کرد: تکنولوژی واقعیت مجازی می تواند کاربر را برای استفاده از پتانسیل های زیادی که در هر مکان وجود دارد، آماده کند. این تکنولوژی قادر است به کاربران متخصص و غیر متخصص کمک زیادی کند.

وی همچنین افزود: HoloLens مایکروسافت دارای طیف گسترده یی از برنامه های کاربردی، از آموزشی تا سرگرمی می باشد و به طور کلی نشانه های خوبی برای جهان علم بر روی زمین و فضا دارد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.