قدس آنلاین: شهردار بجنورد سرانه فضای سبز شهروندان بجنورد را ۱۰.۹ مترمربع عنوان کرد و گفت: این میزان ۲۵ درصد بیشتر از سرانه فضای سبز کشور است.

سرانه فضای سبز  بجنورد، ۲۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، روح الله براتیان، در مراسم جشن درختکاری، توسعه و نگهداری فضای سبز را از سخت ترین و پر هزینه ترین کارها برشمرد و گفت: هر ساله به طور میانگین هفت میلیارد تومان حقوق و مزایا به پرسنل فعال در فضای سبز بجنورد برای تولید و نگهداری فضای سبز اختصاص می یابد.

وی افزود: هم اکنون با اقدامات صورت گرفته  طی دو سال اخیر، سرانه فضای سبز شهروندان بجنورد به 10 و 9 دهم مترمربع افزایش یافته که 25 درصد بیشتر از سرانه فضای سبز کشور است.

براتیان خاطرنشان کرد: هم اکنون عرصه شهرداری در باباامان 95 هکتار است که با قرارداد منعقد شده با منابع طبیعی درچند روز آینده 355 هکتار به این عرصه افزوده می شود.

وی تصریح کرد: در منطقه پلنگ دره نیز 100 هکتار برای فاز(۳) توسعه باباامان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار بجنورد یادآور شد: در بحث توسعه کمربند سبز نیز 90 هکتار در پارک دوبرار برای توسعه این پارک تحویل شهرداری شده است.

وی متذکر شد: با این اقدامات تا 20 سال آینده عرصه مورد نیاز برای توسعه فضای سبز در شهر بجنورد خواهیم داشت.

براتیان اظهارداشت: طی امسال با استراتژی توسعه فضاهای عمومی، 16 پارک در بجنورد احداث و یا نوسازی و بهسازی شده است.

وی با اشاره به خود اتکایی 100 درصدی شهر بجنورد در تولید گل و گیاه و نهال، خاطرنشان کرد: هم اکنون در نهالستان بجنورد یک میلیون نهال وجود دارد.
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی نیز در این مراسم، میزان مساحت منابع طبیعی استان را دو میلیون و 33 هزار هکتار اعلام کرد که معادل 72 درصد عرصه استان است.

باغبان با بیان اینکه باید منابع طبیعی را به عنوان یک نگهبان حفظ کرده و ضمن حفظ آن به دنبال احیای آن نیز باشیم، خاطرنشان کرد: در همین راستا منابع طبیعی استان آمادگی دارد اراضی اطراف شهرستان بجنورد را به شهرداری تحویل دهد تا فضای سبز شهری بیشتری برای مردم فراهم شود.

باغبان با اشاره به توزیع رایگان نهال در سطح استان طی هفته درختکاری، بر تبدیل فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به معارف عمومی تاکید کرد.

وی از جمله مشکلات این حوزه را کمبود اعتبارات برای ایجاد پوشش گیاهی در اطراف شهر دانست و گفت: برای جلوگیری از خسارات سیلاب به شهر باید این اعتبارات تخصیص یابد.

مهندس عباسعلی مهمان دوست، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بجنورد نیز در این مراسم  بااشاره به احداث فضای سبز و پارک در بسیاری از نقاط  شهرستان بجنورد، اظهارداشت: تا سال گذشته تمام گل و گیاه مورد نیاز برای بجنورد در فضای شهربازی و در یک مجموعه اندک تولید می شد و یا از استان های تهران، کرج، اصفهان و شیراز خریداری می شد.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته از مساحت 20 هکتاری نهالستان، دو هکتار به تولید گل و گیاه زینتی برای شهر بجنورد اختصاص داده شد.

مهمان دوست خاطرنشان کرد: درحال حاضر 300 هزار انواع گلدان های بنفشه، شب بو، مینا چمنی که از اصفهان خریداری می شد در این گلخانه تولید و برای ایام نوروز در سطح شهر کاشته می شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم به یاد سه شهید مدافع حرم خراسان شمالی نهال کاشته شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.