مدیرعامل بنادر و دریانوردی گفت: دولت ایران سیاست بلند مدتی برای توسعه محور شرق اتخاذ کرده است که در آن چابهار نقش ویژه ای دارد.

جایگاه ویژه چابهار در توسعه محور شرق / حضور هئیت عمانی برای سرمایه گذاری در این منطقه

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، محمدسعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشستی با دو وزیر و فعالان اقتصادی و تجاری عمان در چابهار اظهار داشت: دولت ایران سیاست بلند مدتی برای توسعه محور شرق اتخاذ کرده است که در آن چابهار نقش ویژه ای دارد.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به کشور عمان گفت: دولت عمان در این سفر دعوت ما را برای سفر هیات تجاری خیلی زود اجابت کردند و هیات بلند پایه تجاری و اقتصادی به چابهار اعزام شود.
 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بندر چابهار فاصله دریایی بسیار کوتاه با عمان و باب المندب دارد و این موقعیت می تواند برای دو کشور یک امتیاز خوب باشد.
سعید نژاد بیان کرد: دولت توجه ویژه ای به چابهار دارد به همین دلیل زیرساخت های آن به سرعت در حال آماده شدن است.
 وی به روابط تاریخی، تجاری و سیاسی عمان و ایران اشاره کرد و گفت: ارتباط بین عمان و چابهار یک ارتباط بسیار مهم و استراتژیک است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور تصریح کرد: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار توسط دولت ایران و بخش تجهیزات بندری آن توسط دولت هند سرمایه گذاری خواهد شد.
سعید نژاد اظهار داشت: تمامی تاسیسات بندری ایران از جمله انبارهای صادرات و واردات مواد معدنی، سیلوهای گندم و مواد غذایی، خدمات بانکرینگ دریایی، امکانات و تجهیزات واردات و صادرات کالا توسط بخش خصوصی انجام می شود.
وی گفت: تخفیف های ویژه ای در بندر چابهار در نظر گرفته شده است که کلیه کالاهای وارداتی 30 درصد و کالاهای ترانزیتی و خطوط کشتیرانی 75 تا 85 درصد با قراردادهای بلند تخفیف دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: خط کشتیرانی مسافری چابهار- عمان تا قبل از پایان سال جاری شمسی رسما راه اندازی می شود تا در این فرصت گردشگران بتوانند به دو کشور سفر داشته باشند.
 علی بن سعود السنیدی وزیر صنعت و تجارت و احمدبن محمد الفطیسی وزیر حمل و نقل عمان به همراه 50 نفر از فعالان اقتصادی این کشور ظهر روز گذشته با یک فروند کشتی هرمز وارد بندر چابهار شدند و مورد استقبال علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حامد علی مبارکی مدیرعامل منطقه آزاد و احمد علی موهبتی فرماندار چابهار قرار گرفتند.
این هیات تجاری و اقتصادی برای نخستین بار با هدف ارتقاء توسعه مناسبات تجاری دو کشور ایران و عمان به بندر چابهار سفر کرده است و از طرح توسعه بنادر، شهرک پتروشیمی مکران، ظرفیت ها و توانمندی های بندر و منطقه آزاد این شهرستان دیدن کردند.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده و تنها بندر اقیانوسی خارج از تنگه هرمز جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.  
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شه بخش IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    هیچ سودی برای مردمان بومی ندارد فقط برای یک عده ای خوب است