قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از توریع ۱۵۰ هزار اصله نهال طی هفته درختکاری در بین شهروندان تبریزی خبر داد.

توریع ۱۵۰ هزار اصله نهال طی هفته درختکاری در بین شهروندان تبریزی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین حسن زاده در گفتگو با برنامه تلویزیونی شهریمیز با اشاره به برنامه های این سازمان جهت هفته درختکاری و منابع طبیعی اظهار داشت: برنامه ریزی سازمان پارکها و فضای سبز تبریز بر کاشت هر چه بیشتر درخت طی سال 95 است.

وی درختکاری و نگهداری از گیاه را هنر، علم و تخصص دانسته و افزود: باید گونه های مختلف را بشناسیم و بدانیم در چه زمان و مکانی چه نوع گونه ای را بکاریم و حتی پس از کاشت نیز نگهداری از گونه را فراموش نکنیم.

مهندس حسن زاده با تاکید بر اینکه برای دیدن نتیجه ی درختکاری هایی که در حال حاضر در تبریز در حال انجام است باید صبر داشته باشیم، گفت: درختی که امروز کاشته می شود حداقل 10 سال دیگر نمود پیدا می کند به همین دلیل باید شهر را در آینده ببینیم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم موقعیت سنجی فیزیکی و منطقه ای در کاشت یک درخت، تصریح کرد: اگر امروز درختی می کاریم باید سایر عناصر را نیز در نظر داشته باشیم وگرنه سالها بعد نیز مثل امروز شاهد خیابان هایی خواهیم بود که به اشتباه در آنها درختکاری شده است و امروز مجبوریم به خاطر راهگشایی این درختان را جا به جا کنیم.

وی همچنین با اشاره به رویکرد سازمان پارکهای تبریز بر کاشت درختان بومی و مناسب با اقلیم منطقه، گفت: همان طور که می بینیم در چند سال اخیر شاهد خشک شدن درختان در سطح شهر نیستیم چرا که تلاش شده گونه های مناسب در منطقه کاشته شود.

مهندس حسن زاده در بخشی از سخنان خود با اشاره به جایگاه و نقش مردم در نگهداری و توسعه فضای سبز اظهار داشت: احیا و ایجاد فضاهای سبز بدون حضور مردم مفهومی ندارد به همین دلیل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز از ان.جی.او های فعال در این زمینه همواره برای همکاری استقبال کرده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ادامه داد: نقش کلیدی تشکل های مردمی در فضای سبز نمود پیدا می کند ؛ به همین دلیل در طی هفته درختکاری سازمان پارکها و ان.جی.او های زیست محیطی برنامه های متعددی با یکدیگر اجرا می کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.