روسیه، موتور هسته یی جدیدی ساخته است که به وسیله ی آن می توان مدت زمان مورد نیاز برای سفر از زمین به مریخ را، در مدت یک ماه و نیم طی کرد.

کاهش فاصله زمانی سفر بین زمین تا مریخ از یک سال و نیم به یک ماه و نیم

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از ریانووستی، دانشمندان روسی، به تازگی، با کمک انرژی هسته یی موتوری ساخته اند که امکان سفر از زمین به مریخ را با شرایط بهتری ایجاد می کند.

در حال حاضر و با موتورهای فعلی، برای سفر از زمین به مریخ، باید به مدت یک سال و نیم در سفینه بمانیم، اما با این موتور هسته یی که دانشمندان روسیه موفق به ساخت آن شده اند، می توان با زمانی حدود یک ماه و نیم از زمین به مریخ رسید.

موتور هسته یی ساخته شده برای وسایل نقلیه ی فضایی، توسط دانشمندان شرکت "اتم روس" و "روس فضا" ساخته شده است.

البته این موتورها تنها یک بار قابلیت روشن شدن دارند و بنابراین به علت صرف هزینه های بالا برای ساخت آن ها، امکان تست آن ها به صورت آزمایشی وجود ندارد و استفاده ی یک بار مصرف دارند.

در این موتورها، امکان سفر به مریخ، از کره ی زمین، در مدت یک ماه و نیم فرآهم شده است، همچنین امکان بازگشت از مریخ توسط این موتور نیز وجود دارد.

کار بر روی این پروژه ی عظیم، از سال 2010، توسط دو شرکت بزرگ و معتبر "اتم روس" و "روس فضا" آغاز شد. هدف از این پروژه ایجاد سیستم حمل و نقل سریع و مطمئن با کمک انرژی هسته یی برای کوتاه کردن زمان سفرهای فضایی بوده است.

موتور هسته یی ساخته شده، دارای یک راکتور هسته یی، سیستم تامین کننده ی گرما، یک راکتور هدایت گر و یک محافظ می باشد.

این موتور، قابلیت استفاده در سایر تجهیزات فضایی برای سفر به نقاط دوردست تر از مریخ را دارا می باشد.

این موتور هسته یی در سال 2018 میلادی برای استفاده در تجهیزات فضایی، به طور کامل آماده خواهد بود.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.