نهمین سوگواره «حدیث غربت در کوچه‌های بنی‌هاشم» از روز ۱۳ تا ۲۳ اسفند ماه در جوار حرم حضرت معصومه(س) همزمان با ایام فاطمیه به ترسیم مظلومیت و غربت ام‌ابیها می‌پردازد.

حضور یک مرجع تقلید در نمایشگاه فاطمی+تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، هزار و چهارصد و بیست و شش سال از شهادت حضرت زهرا(س) می‌گذرد، اما دل‌های شیعیان همچنان در عزای فاطمیه سراسر شور و غوغا می‌شود، با نزدیک شدن به سوم جمادی‌الثانی و برگزاری دهه فاطمیه، نمایشگاه‌های فاطمی در گستره کشور ایران بر پا می‌شود تا ندای مظلومیت بانوی بانوان را به جهانیان اعلام کند.

یکی از نمایشگاه‌های فاطمی، «سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی‌هاشم» است که 9 سال پیاپی در شهر مقدس قم برپا شده و مخاطبان بسیاری را جذب کرده است.

 

 

در این سوگواره سعی شده فضای شهر مدینه و اتفاقات پس از پیامبر(ص) به صورت ماکت‌های طبیعی ساخته شود از جمله نمایی از باغ فدک، مسجد مدینه، خانه امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س)، کوچه‌های مدینه، مراسم تدفین بانو و قبرستان بقیع.

همچنین نمایشگاه کتاب فاطمی نیز داخل مجموعه «حدیث غربت در کوچه‌های بنی‌هاشم» برگزار شده است، کتاب‌های مربوط به حضرت زهرا(س) با تخفیف 70 درصد برای سادات و 50 درصد برای عموم عرضه می‌شود و علاقه‌مندان برای دریافت بن خرید کتاب می‌توانند به محل سوگواره مراجعه کنند.

 

 

آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید در مراسم افتتاحیه روز پنج‌شنبه 13 اسفند در این نمایشگاه حضور یافته بودند، در مراسم اختتامیه نیز همراه با اقامه عزای فاطمی و تشییع نمادین در شام شهادت ساعت 20 از محل سوگواره به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام می‌شود.

 

 

به گزارش فارس، نهمین سوگواره «حدیث غربت در کوچه‌های بنی‌هاشم» از روز 13 تا 23 اسفند ماه از ساعت 18 تا 23 در شهر قم، میدان معلم پذیرای عزاداران فاطمی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.