دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه، عربستان سعودی سعی دارد با پیش کشیدن مسأله شیعه و سنی، مقاومت علیه اسرائیل را تضعیف کند، از دشمنی همیشگی این کشور و هم پیمانانش با مقاومت علیه اسرائیل، سخن گفت.

اگر مقاومت نبود، لبنان به دست اسرائیل اداره می‌شد/ اگر تحت فرمان آمریکا بودیم هرگز ما را تروریسم نمی‌خواندند/ تکیه بر نهادهای عربی"سراب" است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،‌ سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، در مراسم بزرگداشت شهید «الحاج علی احمد فیاض» (الحاج علاء) در شهرک «انصار» در جنوب لبنان به سخنرانی پرداخت.

این سخنرانی در شرایطی انجام می‌شود که عربستان سعودی به همراه کشورهای همسوی عربی، حملات سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای شدیدی علیه حزب‌الله و کل کشور لبنان آغاز کرده و شورای همکاری خلیج فارس به رهبری عربستان، حزب‌الله لبنان را یک گروه تروریستی خوانده است.

در این مراسم پس از قرائت قرآن و اجرای سرود ملی لبنان و سرود مقاومت، سید حسن نصرالله سخنان خود را آغاز کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود، شهادت الحاج علاء را به خانواده‌اش تبریک و تسلیت گفت و با یادآوری شهدای سوریه، یاد آن‌ها را گرامی داشت.

سید حسن نصرالله در بخش ابتدایی سخنان خود گفت: «علاء» در ابتدای جوانی به صفوف مقاومت لبنان پیوست و او کسی بود که تمام عمرش را در مبارزه گذراند و در نهایت نیز در میدان نبرد شهید شد. او کسی بود که در کنار حاج عماد مغنیه، قدرت بازدارندگی و عملیاتی مقاومت را بنا نهاد و مقاومت به یک قدرت واقعی تبدیل شد که دشمن اسرائیلی آن را در معادلات خود به حساب می‌آورد.

حسن نصرالله در ادامه با تأکید بر نقش مقاومت در منطقه و لبنان گفت: همه ما می‌دانیم که اگر همه ما دست روی دست می‌گذاشتیم و منتظر استراتژی عربی واحد می‌ماندیم، در حال حاضر اسرائیل کماکان در جنوب و پایتخت لبنان بود. اگر مقاومت لبنان نبود، در حال حاضر اسرائیل بر لبنان حاکم بود و جوانان لبنانی نیز در زندان‌ها بودند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر دشمنی کشورهای عربی با مقاومت، گفت: بیشتر کشورهای عربی که ما را تررویستی خوانده‌اند، ارتباطی با مقاومت ندارند نه ارتباط مالی و نه سیاسی به استثنای سوریه.
وی افزود: آنچه که کشور را حفظ می کند ارتش، ملت و مقاومت است. کسانی که انتظار دارند اتحادیه عرب یا اجماع عربی مانع اسرائیل از تجاوز علیه لبنان شوند و یا از لبنان دفاع کنند، در اشتباه هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، ادامه داد: ضمانت وجود چنین سازمان‌هایی حمایت از اسرائیل و بقای اسرائیل است. این مقاومتی که امروزه به تروریستی بودن متهمش می کنند؛ همانی است که کرامت و عزت عربی را به برخی باز گرداند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت که در زمینه کسانی که درباره شرافت هویت و حقوق عربی سخن می‌گویند می‌خواهم این سوال را مطرح کنم که چه کسی به اندازه اسرائیل به عربیت، ملت عرب و ارتش‌های عربی اهانت کرده است؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.