قدس آنلاین- ساحل عباسی: بی شک تروریست خواندن حزب الله مسرت و شادی اسرائیل را در پی داشت .تحولات هفته های اخیر در منطقه نشان می دهد رژیم های وابسته و شکست خورده عربی با کمال صراحت وابستگی خود را نسبت به نظام سلطه و رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته اند.

تروریست خواندن حزب الله تیر خلاصی است بر پیکره دولت های مرتجع و واپس گرای عرب

شورای همکاری خلیج فارس و اجلاس اتحادیه عرب در جدیدترین افتضاحی که از خود به نمایش گذاشتند با تروریست نامیدن حزب الله سرسپردگی و تبیعت آشکارای خود را از اسرائیل به نمایش گذاشتند .بی تردید جاهلیت مدرن اینک در رفتار سران کشورهای مرتجع عربی اینگونه به نمایش گذاشته شده تا گروهی که آبروی مقاومت علیه کفر و استبداد هستند را در لیست تروریست هایی قرار دهد که هیچ شباهتی به فرزندان غیور حزب الله ندارند. پر واضح است که عربستان و هم پیمانانش خطای راهبردی و اشتباه تاریخی مرتکب شده اند که آتش کینه و قهر مسلمانان آنها را به قعر جهنم خواهد کشاند.قدس آنلاین در گفتگو با دکتر اصغر زارعی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی موضوع تروریست خواندن حزب الله را مورد تحلیل قرار داده است.

به نظر شما تحولات اخیر وپیروزی های مردمی در سوریه و عراق و شکست تروریست ها  تا چه میزان بر عملکرد نامطلوب سران کشورهای عربی منطقه تاثیر داشته است ؟

تحولات و حوادث ماه های اخیر در منطقه شکست پی در پی  و ناکامی های مطول رژیم های مرتجع منطقه را در پی داشت بنحوی که علی رغم حمایت از گروه های تکفیری ترویستی برای تغییر جغرافیای منطقه که به نیابت از نظام سلطه و دولتهای استکباری آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در دستور کار کشورهای عرب منطقه قرار گرفته بود باز هم  به اهداف مد نظرشان دست نیافتند. تحولات هفته های اخیر منطقه  نشان می دهد رژیم های وابسته و شکست خورده عربی با کمال صراحت  وابستگی خود را نسبت به نظام سلطه و رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته اند. شکست های پی در پی نیروهای تکفیری -تروریستی خصوصا داعش در سوریه و عراق و عدم نتیجه گیری کشورهای حامی تروریست ها که در پی سقوط رژیم سوریه بودند،همچنین پایداری و ایستادگی ملتهای دو کشور در برابر بحران چندین ساله ای که خصوصا به کشور سوریه تحمیل شده دست نشانده های آمریکا را در منطقه این بار به تکاپوی جدیدی انداخته تا بار دیگر بنحوی خود را از این گرداب نجات دهند. روزهای پایانی سال پنجم بحران در سوریه با پیروزی ها و پیشروی های قابل توجه نیروهای مردمی و ارتش سوریه  درصحنه های میدانی شرایط را برای حامیان گروه های ترویستی –تکفیری بسیار سخت کرده است. کشورهای بحران آفرینی که به دنبال تغییر جغرافیای منطقه و ایجاد دولتهای وابسته و دست نشانده بودند امروز شاهد هستند نه تنها  تغییری در منطقه ایجاد نشده بلکه دولت های مردمی و مورد حمایت مقاومت با قدرت و قوت در برابر توطئه آنها ایستادگی می کنند و علی رغم حمایت های همه جانبه مالی ،تسلیحاتی و لژستیکی  بسیاری از گروه های تروریستی  تکفیری  شکست های سنگینی را متحمل شده اند.

-تحلیل شما از عجیب ترین اقدام کشورهای حوزه خلیج فارس در تروریست خواندن حزب الله چیست؟

 شرایط منطقه به گونه ای تغییر کرده که شورای امنیت سازمان مل متحد با  صدور قطعنامه و رایزنی های گسترده بین دولت ایالات متحده آمریکا و روسیه وبرخی کشورهای دیگر درصدد جلوگیری از  شکست ،هزیمت و عقب نشینی نیروهای تکفیری تروریستی در مناطق تحت اشغال است. تحمیل آتش بس موقت یکی از بازیهای جدید غرب برای مساعد کردن شرایط و بازسازی برخی جبهه ها برای توان افزایی گروه های تکفیری است تا آنها در وضعیت مساعدتری امتیازات بهتری که در صحنه میدانی کسب نکرده بودند را در  پای میز مذاکره به دست آورند. کار به جایی می رسد که  آقای استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل متحد در موضوع سوریه با اتخاذ مواضعی  مورد انتقاد و اعتراض کاخ سفید واقع  شده بنحوی که سران غربی آن را غیر منطقی و غیرقابل قبول خوانده اند. از طرف دیگرشکست های متعدد رژیم عربستان سعودی و  دولتهای عرب منطقه در سوریه ،  عراق و  یمن این روزها آنها را وادار به انجام اقداماتی نموده که در اقدامات خود حتی از رژیم جعلی صهیونیستی  پیشی گرفته اند. به اذعان برخی از خبرگزاریهای عرب منطقه اگر این روزها  خبر عضویت نتانیاهو وزیر رژیم جعلی  اسرائیل را در اتحادیه عرب یا شورای همکاری شنیدید به هیچ وجه تعجب نکنید!!  قاعدتا همکاری اسرائیل با کشورهای عربستان ، قطرو  دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در حمایت ، پشتیبانی و درمان داعش همسویی و همراهی آنها را بیش از پیش آشکار کرده است . متاسفانه شورای همکاری خلیج فارس  طی نشست اخیر خود  اقدامی را صورت داد که موجب تعجب و تحیر بسیاری از کشورهای منطقه  و مستضعفین جهان شد. این تصمیم تروریست خواندن جریان حزب الله  بود، بنحوی که این گروه آزادی طلب و مقاوم در برابر کفر والحاد را درلیست گروه های تررویستی قرار داد . رژیم هایی که دستشان به خون ملتهای منطقه آلوده است و در بسیاری از حوادث و اتفاقاتی که در سالهای اخیر در منطقه و خصوصا در سوریه ،عراق، لبنان ، یمن و بحرین اتفاق افتاده دخیل هستند  اینک گروهی را تروریست می نامند  که در واقع پرچمدار افتخارات امت عرب و در راس مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی هستند.سلحشوری های حزب الله در سه دهه اخیر به قدری شایان توجه است که از میان آنها می توان به شکست اسرائیل در چندین نبرد مهم اشاره نمود.

-تبعات تروریست خواندن حزب الله برای آل سعود وهم پیمانانش را چگونه ارزیابی می کنید ؟

بی شک تروریست خواندن حزب الله خبری بود که  مسرت و شادی اسرائیل و غربی ها را در پی داشت. از سوی دیگر این خبر با واکنش بسیار جدی کشورهای مبارز و خط مقدم مقاومت واقع شد چنانچه انصار الله یمن و بسیاری از گروه های مقاومت یمن این اقدام شورای همکاری خلیج فارس را محکوم کرده و آن را اقدامی خطرناک بر علیه اصلی ترین جریان مقاومت  منطقه عنوان نمودند .بی شک تروریست خواندن حزب الله  تیر خلاصی بود بر پیکره دولتهای مرتجع و واپس گرای عرب که خود را در کنار دولتهای جنایتکاری مثل رژیم جعلی اسرائیل و  آمریکا قرار دادند  و بیش از پیش  نوکری و بندگی خود را نسبت به این رژیم ها به نمایش گذاشتند. هر چند در گذشته هم این رژیم ها با همراهی و همسویی امریکا ، اتحادیه اروپا و اسرائیل، شبکه های خبر مقاومت و برخی خبرگزاریهای مستقل که اخبار و تحولات را با صداقت بیشتری منعکس می کنند را محکوم کرده و بسیاری از حساب های بانکی مقاومت را مسدود و بلوکه کردند اما تاریخ نشان داده همراهی و همسویی با دشمنان اسلام نتیجه مطلوبی ندارد از این رو قطعا آینده سیاستمداران عرب مرتجع بسیار تاریک خواهد بود و سرنوشت بسیار خطرناکی در پیش رو خواهند داشت . متاسفانه سیاستمداران عرب به جای اینکه  سرمایه های سنگین و بسیار ارزشمند جهان اسلام را برای غلبه بر دشمنان اصلی اسلام هزینه کنند آن را صرف مبارزه با مقاومت می کنند .غفلت سران عرب مرتجع موجب منفعت و سود دشمنان اسلام شده و سرمایه هایی که باید صرف همسویی وهمراهی جهان اسلام شود به نفع دشمن هزینه می شود و کشتار و تلفات سنگین انسانی و مادی به ملتهای مسلمان منطقه اعم از عراق، سوریه، لبنان و یمن تحمیل می شود .بی شک خسارتهای سنگینی که به کشورهای اسلامی وارد می شود به آسانی قابل جبران نیست و توسعه زیر ساختها زمان بر خواهد بود. عربستان سعودی سردمدار توطئه علیه کشورهای اسلامی است. سیاست های نفتی این کشور که مضاف بر دیگر خیانت های آل سعود نسبت به مسلمانان است بخش اعظم سرمایه های ملتهای مسلمان منطقه را با صادرات نفت ارزان هدر می دهد .نفتی که بشکه ای 147 دلار به فروش می رسید اینک با همراهی آل سعود با آمریکا به چیزی کمتر از چهل دلار کاهش یافته است. این اقدام نه تنها خسارت سنگینی به کشورهای اسلامی وارد کرده بلکه دود آن چشمان آل سعود و هم پیمانانش را هم کور کرده است .کسری بودجه که در طی دهه های اخیر اولین بار در کشورهای عربی منطقه مشاهده می شود نتیجه همسویی آنها با اسرائیل و آمریکا است که به دلیل عداوت و کینه نسبت به جمهوری اسلامی ایران و مقاومت حتی با نابودی خود از مواضع اسرئیل وآمریکا حمایت می کنند و برای ملت های خود و منافع  جهان اسلام ارزشی قائل نیستند .بی شک این مساله تحولات تلخی را در آینده سران عربی مرتجع رقم خواهد زد.

-آیا می توان گفت که این تصمیم در اصل نشان دهنده رویارویی آل سعود با جمهوری اسلامی ایران است؟

پر واضح است  رژیم های آل سعود و اعضای همکاری کشورهای خلیج فارس با تروریست خواندن حزب الله  علیه انقلاب اسلامی و جنبش مقاومت جنگ نیابتی به راه انداخته اند . بی شک کشورهای عربی در سالهای اخیر از حمایت ، پشتیبانی اطلاعاتی و لژستیکی ایالات متحده آمریکا برای کاهش حضور و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در بین ملتهای منطقه و پیشگیری از قدرت فزاینده جمهوری اسلامی ایران در غرب اسیا بهره مند شده اند.  تجهیز ، تسلیح ، حمایت و ترانزیت  نیروهای تروریستی_ تکفیری تنها به دلیل  تقلیل قدرت جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قدرتهای عربی منطقه قرار گرفته است در حالی که  علی رغم همه سرمایه گذاریهای غرب و آل سعود برای ضربه زدن و کاهش قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه ، قدرت موثر ونفوذ جمهوری اسلامی ایران  روز به روز تعیین کننده  تر می شود .امروز وجود جمهوری اسلامی ایران تنها ضامن حل بحران در سوریه،عراق و یمن است. قطعا همه رسانه ها و تحلیلگران سیاسی به این مساله  اذعان دارند که تعیین کننده ترین عامل درحل بحران سوریه نقش جمهوری اسلامی ایران بوده و بدون درنظر گرفتن حضور جمهوری اسلامی ایران حل بحران سوریه ، عراق ولبنان امکان پذیر نخواهد بود بنحوی که  اثر گذاری ایران در مسائل منطقه بی بدیل است وآنها نمی توانند حضور ایران را در مذاکرات کشورهای بحران زده نادیده بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    خاک عالم بر سر این بی غیرتهای ترسو