معاون رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با یک روزنامه اماراتی ضمن تکرار اتهام‌زنی‌ها مبنی بر اینکه با توافق هسته‌ای، ایران از دستیابی به سلاح اتمی باز داشته شد؛ افزود: واشنگتن از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تا تعامل با ایران از موضع قدرت حمایت می‌کند.

جو بایدن: کشورهای عربی را تا تعامل با ایران از موضع قدرت حمایت می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا یکشنبه شب (دیشب) به همراه «مک گورک» نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش در سفری دو روزه وارد امارات عربی متحده شد و قرار است در ملاقات با مقامات این کشور درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی صحبت کند.

ور در مصاحبه‌ای با روزنامه «الاتحاد» امارات گفت: در دیدار با «محمد بن راشد آل مکتوم» ولی‌عهد دبی و معاون رئیس امارات و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور روابط استراتژیک و نقش امارات در منطقه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی ضمن تاکید بر حمایت آمریکا از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، در ادعاهایی افزود: ما به وضوح، تهدیدها و چالش‌هایی که ایران در منطقه ایجاد می‌کند را درک می‌کنیم به همین دلیل یعنی به خاطر خطری که از ناحیه ایران حاصل می‌شود تلاش کردیم به توافق هسته‌ای با این کشور برسیم.

بایدن سپس گفت: ایران اگر به سلاح اتمی دست پیدا می‌کرد خطرناک‌تر می‌شد و ما تهران را از این کار بازداشتیم و نتیجه آن این است که منطقه امن‌تر شده است؛ ما اقدام به برداشتن گام‌های بیشتر برای تقویت امنیت همه شرکای خلیجی خود در منطقه خواهیم کرد تا از موضع قدرت قادر به تعامل با ایران باشند.

بشار اسد باید برود

بایدن در ادامه گفت: اما دوست دارم اینجا بار دیگر تکرار کنم بدون گفت‌وگو برای ما این امکان وجود ندارد که پیشرفتی در حل درگیری‌های سوریه و یمن یا جلوگیری از درگیری‌های طایفه‌ای در منطقه داشته باشیم.

در حال حاضر برای جمع کردن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و معارضان بر سر یک میز تلاش می‌کنیم زیرا هدف مورد درخواست هرگز عوض نخواهد شد؛ واضح است که اسد مشروعیت خود را از دست داده و دیگر قادر به وحدت سوریه و رهبری آن نخواهد بود، توافق سیاسی تنها راه پایان خشونت‌ها در سوریه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.