۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 357333

قدس آنلاین/ حسین احمدی : رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر گفت : جهت فراگیر شدن فرهنگ درختکاری ، بالغ بر ۲۲هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر به صورت رایگان بین شهروندان و روستائیان بهشهر توزیع شده است.

توزیع ۲۲هزار اصله نهال رایگان در بهشهر

باقری در مراسم جشن درختکاری که با حضور مسئولین شهرستانی در مجموعه گردشگردی عباس آباد بهشهر برگزار شد ، افزود : از این  تعداد ۱۲ هزار اصله نهال مثمر، به منظور اهمیت بیولوژیکی ،حفظ و تثبیت ، جلوگیری از رانش و لغزش زمین و همچنین جلوگیری از سیل در پائین دست شهرستان در بین مردم توزیع تا غرس شود.

وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی عزم ملی را می طلبد ، یادآور شد : به منظور اشاعه ترویج فرهنگ منابع طبیعی ، همه ساله سنت درختکاری با همکاری سازمانهای مردم نهاد و طبیعت دوست شهرستان بهشهر برگزار می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر خاطر نشان کرد : همچنین ۳۰۰هکتار نهال کاری خارج از طرح ها و مقداری هم نهال کاری در داخل طرحهای نکا چوب ، طرح الغدیر و طرح خلیل انجام پذیرفت.

باقری یادآور شد :  با مشاوره های فنی و مهندسی که به طبیعت دوستان داده شده است بر کشت نوع نهال ها در مکان مناسب تاکید گردید.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام به امر درختکاری بسیار توصیه نموده است ، خاطر نشان کرد: امروز دانش اموزان دخترانه  مدرسه بنت الهدی در این جشن شرکت کردند تا همه ما با تاسی از فرمایشات معصومین  در کاشت و غرس درخت ، فرزندانمان را به این امر مهم ترغیب نماییم.

در پایان این مراسم چند اصله نهال به صورت نمادین در اطراف استخر عباس آباد توسط مسئولین غرس شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.