'احمد البحرانی' نویسنده و کارشناس عرب در خصوص سفر نخست وزیر ترکیه به تهران گفت که مسئولان ترک بخوبی دریافته اند که ایران بازیگر مهمی در منطقه است وباید با آن هماهنگی صورت گیرد.

 ترکیه دریافته که ایران بازیگر مهمی در منطقه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، البحرانی در گفت وگو با شبکه 'بی بی سی عربی' افزود: نزدیکی جدید ترکیه با ایران پس از ماهها سردی در روابط در حالی صورت می گیرد که درخواست ترک ها برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه با مخالفت آمریکا مواجه شد ،برخی کشورهای اروپایی حاضر نشدند از دخالت نظامی در سوریه حمایت کنند وترک ها به این نتیجه رسیدند که نقشه آنها برای سوریه پس از پنج سال تلاشهای شکست خورده به جایی نمی رسد.
البحرانی افزود: سفر داود اوغلو به تهران تلاشی بود برای دلجویی از ایران بود ولحن صحبت و انعطاف وتساهل وی که برای پایان دادن به سردی روابط طی ماههای اخیر صورت گرفت قابل توجه بود.
وی ابراز عقیده کرد که بدون شک چرخش آمریکا وغرب به سمت ایران موجب تغییر شیوه تعامل ترکیه با همسایه شرقی خود یعنی ایران شده است؛ بنابراین می بینیم که ترکیه در برخی پرونده ها با منافع عربستان هماهنگ است اما تلاش می کند که بی طرفی خود را در برخی دیگر موضوعات از جمله بحران بین تهران وعربستان ، جنگ تحمیلی علیه یمن وتنش بین ریاض و بیروت حفظ کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.