نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از عدم‌ارائه لایحه بودجه چنددوازدهم توسط دولت انتقاد کرد.

ایستادگی در برابر ارائه لایحه چنددوازدهم در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است/دولت باید به قانون عمل کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان، در اخطار قانون اساسی خطاب به حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، اظهار داشت: براساس ماده 188 آئین‌نامه داخلی مجلس، دولت باید لایحه چنددوازدهم بودجه ارائه کند و اینکه آقای باهنر اظهار داشتند "عدم‌ارائه لایحه تا 25 فروردین ماه سال آتی ایرادی ندارد" اشتباه است.
وی ادامه داد: براساس اصل 52 قانون اساسی بودجه باید سالانه ارائه شود و دولت ملزم به اجرای آن از اول فروردین است، بنابراین این ایستادگی در برابر ارائه لایحه چنددوازدهم در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است و اینکه مجلس بخواهد برای بودجه چنددوازدهم، طرح ارائه بدهد، قابل قبول نیست.
این نماینده مجلس بر همین اساس گفت: دولت قانون‌گرا باید براساس قانون عمل کند و اینکه به دولت گذشته براساس مبانی درست ایراد می‌گرفت، خود نیز باید به قانون عمل کند. بنابراین تمامی پرداخت‌ها در خصوص عوارض و مالیات‌ها از ابتدای سال آینده غیرقانونی است.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که ریاست صحن علنی را به‌عهده داشت، در پاسخ به اخطار احمد توکلی گفت: باید توجه داشت سابقه تصویب طرحی وجود دارد که به دولت اجازه داده شده بود، در رابطه با بودجه در سه ماه نخست سال بر مبنای عملکرد سه ماه اول سال گذشته اقدام کند، البته دولت می‌تواند لایحه چنددوازدهم ارائه کند که به‌نظر بنده نیز این درست است اما در صورت عدم ارائه لایحه چنددوازدهم باید دخل و خرج کشور باید براساس عملکرد سابق صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.