مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تنها راه رسیدن به حیات طیبه، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.

نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت راه رسیدن به حیات طیبه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا سیدجواد حسینی در همایش بزرگداشت دو هزار شهید دانش آموز خراسان رضوی افزود: هدف اساسی تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته وهمه سیاست ها و برنامه ها نیز در جهت رسیدن به آن برنامه ریزی شده، حیات طیبه است.
وی بیان کرد: پیام بیش از 270 هزار شهید انقلاب اسلامی که 36 هزار شهید از این تعداد فرهنگی هستند، باید امروز الگوی رفتاری جوانان و جامعه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ، کارکرد اساسی آموزش و پرورش است، افزود: عمیق ترین عنصر جامعه ایرانی، فرهنگ ایرانی است و جلوه آن در رفتار شهیدان ، جانبازان و ایثارگران موج می زند.
این مسئول اظهار کرد: دانش آموزان برای رسیدن به این سطح نیاز به الگو دارند و بهترین الگو همان شهدا و ایثارگران هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ملت ایران ملتی قدرشناس است و پیام شهدای انقلاب را بخوبی دریافت کرده و در پاسداشت آن می کوشد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری 550 یادواره شهید در استان از برنامه های این اداره کل است که تا کنون 360 یادواره برگزار شده، افزود: طرح راهیان نور با اعزام 30 هزار دانش آموز به مناطق جنگی، پنج هزار راوی معلم و طرح شهید پژوهی در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار دارد.
حسینی با اشاره به جمعیت 12 هزار نفری ایثار و شهادت در نظام تعلیم و تربیت استان گفت: خراسان رضوی دارای 245 همکار فرهنگی شهید، 859 آزاده فرهنگی، دو هزار و 598 جانباز معلم و بیش از هشت هزار فرزند شهید و ایثارگر است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: باید راه و نام شهدا را زنده نگه داریم و با الگو قرار دادن آنان، کشور را پیش ببریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.