شادی گفت: باتوجه به استقبال دانشجویان، ۶ هزار نفر از این قشر راهی مناطق عملیاتی جنوب خواهند شد.

 اعزام ۶ هزار دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آناج، عبدالله شادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین کاروان‌های راهیان نور کشور از استان راهی مناطق عملیاتی جنوب شدند، اظهار داشت: برهمین اساس اولین کاروان راهیان نور دانشجویی نیز از دانشگاه تبریز عازم مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس شدند.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمام مسایل سیاسی، اقتصادی و معیشتی امسال نیز همچون سال گذشته بزرگ‌ترین کاروان دانشجویی راهیان نور را داشتیم و مسایل حاشیه‌ای تاثیری در این موضوع نداشته است.

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به تعامل بسیج با تمامی رؤسای دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، ابراز کرد: برخی اوقات مسایل سیاسی جامعه را به سمت دو قطبی شدن می‌برد که این امر نیز به نوبه‌ی خود تبعات منفی درپی دارد.

وی افزود: قرار بود 1700 نفر از دانشجویان عازم مناطق عملیاتی شوند اما باتوجه به استقبال گسترده این قشر این تعداد به 6 هزار نفر افزایش یافت که نسبت به سال گذشته با رشد هزار نفری همراه بوده است.

شادی با اعلام اینکه اولین اعزام در تاریخ 15 اسفندماه از شهرستان مراغه صورت گرفته است، اذعان داشت: 130 دستگاه برای این سفر معنوی در نظر گرفته شده و آخرین کاروان در بیست و یکم اسفندماه اعزام خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف از این سفرها و دادن مسئولیت به جوانان 19 الی 25 ساله تربیت نیروهایی با نخبه بالا می‌باشد، به همین خاطر نیز اردوهای راهیان نور مهم‌ترین دستاویز ما قرار گرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی از ثبت نام 85 گروه جهادی در استان خبر داد و گفت: این گروه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند و با تبلیغاتی که در این باره خواهیم داشت احتمال می‌دهیم حداقل 500 نفر در قالب این اردوها در تعطیلات نوروزی به مناطق محروم اعزام شوند.

وی در پایان عنوان کرد: دانشجویان اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب از اندیمشک، سدکرخه، پادگان شهید باکری در دزفول، فتح المبین، هور، فکه، چذابه، شرهانی، خرمشهر، دهلاویه، زید و طلائیه بازدید خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.