قدس آنلاین/همدان: میانگین نرخ طلاق در بین زوج‌های حاصل ازدواج دانشجویی نسبت به میانگین کشوری پائین تر است.

۸۹۶ مورد ازدواج دانشجویی در همدان ثبت شده است.

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛  حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های همدان در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به وضعیت ازدواج‌های دانشجویی در دانشگاه‌های استان ، خاطرنشان کرد: ازدواج‌هایی که در دوره دانشجویی انجام گیرد و هر دو و یا یکی از زوج‌ها دانشجو باشند می‌توانند از حمایت‌های دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌ها برخوردار شوند.
وی تصریح کرد: از مهرماه 93 تا مهر ماه 94 در سامانه ستاد ازدواج دانشجویی 896 نفر از دانشگاه‌های استان همدان ثبت‌نام کردند و این دانشجویان با ثبت‌نام در این سامانه از تسهیلات و امکانات ویژه بهره‌مند می‌شوند.
رستمی افزود: زوج‌ها علاوه بر استفاده از فضای معنوی مشهد مقدس در کارگاه‌های آموزشی ازدواج نیز شرکت می‌کنند و البته در دانشگاه‌ها نیز کارگاه‌های ازدواج نیز برگزار می‌شود.
رستمی با اشاره آمار طلاق در میان ازدواج‌های دانشجویی عنوان کرد: میانگین طلاق و جدایی در بین زوج‌های حاصل ازدواج دانشجویی نسبت به میانگین کشوری و عمومی بسیار پائین است.
وی افزود: در 12 سال اخیر 296 هزار ازدواج دانشجویی در سطح کشور ثبت شده که 2 درصد از این تعداد ازدواج‌ها منجر به طلاق شده است و این در حالی است که میانگین طلاق در زوج‌های عمومی کشور بین 18تا 40 درصد است.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های همدان با بیان اینکه اکثر ازدواج‌های دانشجویی در بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رخ می‌دهد، یادآورشد: میانگین سن ازدواج دانشجویی در بین پسران 32 سال است که بسیاری از این افراد در این شرایط سنی از نظری فکری و مالی تأمین شده‌اند.
وی اظهار داشت: 100 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان همدان مشغول تحصیل هستند که میانگین سنی آنها بین 18 تا 22  است که اکثر این دانشجویان پسر شاغل نیستند و هنوز وضعیت خدمت سربازی آنها تعیین تکلیف نشده است و بر این اساس شرایط ازدواج را ندارند.
رستمی با اشاره به اقدامات لازم برای تشویق جوانان به ازدواج دانشجویی بیان کرد: اکثر دانشجویان با مشکل مسکن مواجه هستند که اگر خیران در امر ساخت خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی ورود پیدا کنند بخشی از مشکلات پیش‌روی جوانان دانشجو برای ازدواج رفع می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.