سیگار کشیدن عادت اشتباه و ناسالمی است و تاثیرات جالب ترک آن تنها ۲۰ دقیقه بعد خود را نشان می‌دهد.

۲۰ دقیقه پس از ترک سیگار در بدن چه اتفاقی می‌افتد؟

به گزارش قدس آنلاین به  نقل از باشگاه خبرنگاران، ترک کردن سیگار مزایای فراوانی دارد و موجب افزایش سلامتی بدن می‌شود. سیگار کشیدن تغییرات و تحولات فراوانی را در بدن بوجود می‌آورد و مدتی طول می‌کشد تا بدن به حالت طبیعی خود برگردد.
سیگار کشیدن سبب افزایش فشار خون و ضربان قلب می‌شود و بعد از 20 دقیقه بعد از ترک آن فشار خون و ضربان قلب طبیعی می‌شود. علاوه بر این، بعد از 8 ساعت، سطح اکسیژن تا رسیدن به حالت عادی افزایش می‌یابد و مونوکسید کربن در خون تا رسیدن به میزان طبیعی کاهش می‌یابد.
گفتنی است که تا 24 ساعت بعد از استعمال سیگار امکان حمله قلبی افزایش می‌یابد و بعد از 24 ساعت این خطر کاهش می‌یابد و بعد از 48 ساعت حس بویایی و چشایی فرد که تحت تاثیر سیگار قرار گرفته است به حالت عادی برمی‌گردد و رشد پایانه‌های عصبی‌ بازیابی می‌شود.
پس از 2 هفته تا 3 ماه بعد از ترک، سیستم ایمنی بدن بهبود می‌یابد و عملکرد ریه تا 30 درصد افزایش می‌یابد و فعالیت‌های بدنی راحت‌تر می‌شود. بعد از 1 تا 9 ماه، انرژی کلی بدن افزایش می‌یابد و سرفه، تنگی نفس، عملکرد سینوس‌ها و هضم غذا افزایش می‌یابد.
 بعد از یک سال پس از ترک سیگار خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی به نصف کاهش می‌یابد. در نهایت بسیار جالب است که بدانید پس از 15 سال که از ترک سیگارتان بگذرد، سلامتی داخلی بدن شما مانند فردی است که سیگار نمی‌کشد و امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی به حداقل می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.