شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: ایستگاه‌های استقبال از زائران در آستانه سال جدید به‌منظور خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) در منطقه ثامن برپا می‌شوند.

ایستگاه‌های استقبال از زائران در بافت پیرامون حرم رضوی برپا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حمید ضمیری با بیان اینکه هر سال در‌ ‌آخرین روزهای زمستان، میلیون‌ها هموطن از شمالی‌ترین نقطه ایران تا جنوبی‌ترین جای آن، به شوق آغاز سال نو در جوار بارگاه ملکوتی علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به مشهد می‌آیند‌، اظهار داشت: منطقه ثامن به‌‌سبب و‌جود بارگاه پربرکت امام‌رضا(ع) د‌ر این ایام، روزهای شلوغ و پرترددی‌ را تجربه می‌کند‌ و به همین سبب از چند هفته مانده به آغاز سال نو و ورود میهمانانش، برنامه استقبال از مسافران و زائران نوروزی را در دستورکار خود قرار می‌دهد.
وی افزود: یکی از برنامه‌های خوبی که چند سالی است در منطقه ما باب شده، برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائران است، امسال هم قرار است با همکاری نهادها و ارگان‌های خدمت‌رسان منطقه و برپایی چند ایستگاه استقبال، خدمات درخوری به این عزیزان ارائه شود.
ضمیری ادامه داد: از این جمله یکی ایستگاه استقبال از زائر در تقاطع شارستان رضوی و خیابان طبرسی است که با مشارکت فرهنگ‌سرای عفاف‌وحجاب د‌ر نوروز برپا می‌شود، همچنین در خیابان شیرازی و جنب هتل امید، سفره هفت‌سین امت اسلامی به‌همت فرهنگ‌سرای زیارت برپا می‌شود. علاوه‌بر این سفره، ‌‌در بوستان فهمیده نیز برپایی آیین‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی، روزهای شادی را برای میهمانان منطقه ثامن رقم خواهد زد.
شهردار ثامن با بیان اینکه بازدید از خانه‌ها و مکان‌های تاریخی منطقه ثامن یکی از علایق بیشتر زائران و مجاوران است، تصریح کرد: در همین راستا سفره هفت‌سینی به‌صورت نمادین در یکی از خانه‌های تاریخی و زیبای منطقه که روزگاری به داروغه شهر تعلق داشته است، گسترده می‌شود که در کنار این خانه، خانه تاریخی توکلی هم در خیابان نواب، آماده پذیرایی و بازدید علاقه‌مندان است.
وی جانمایی المان‌هایی متناسب با حال‌وهوای منطقه را از دیگر برنامه‌های نوروزی امسال دانست و گفت: با توجه به فراخوانی که طرح استقبال از بهار 95 داده و طبق هماهنگی‌هایی که با معاونت فرهنگی‌ و اجتماعی شهرداری مشهد شده، قرار‌ است چند المان‌ موضوعی و زیبا در منطقه ما جانمایی شود.
ضمیری بزرگداشت یاد و خاطره شهدای منطقه را از اولویت‌های برنامه‌های شهرداری اعلام کرد و افزود: در همین راستا و در زیرمجموعه برنامه‌های نوروزی امسال، نقاشی‌دیواری تمثال شهیدان ثامنی در دستور کار معاونت فرهنگی منطقه ما قرار گرفته است.
شهردار ثامن ادامه داد: از جمله اقدامات دیگر رنگ‌آمیزی جداول، بنای آب‌نماها و جانمایی مبلمان‌ شهری، کاشت گل‌های فصلی و هرس درختان وغیره است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.