معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد بر تأثیر سریال یوسف پیامبر در بیداری اسلامی مردم شمال آفریقا تأکید کرد و گفت: مرحوم سلحشور برخلاف برخی از هنرمندان که آثاری را برای خودنمایی می‌سازند، هیچ گاه برای خودنمایی فیلم نساخت.

مرحوم سلحشور هیچ گاه برای خودنمایی فیلم نساخت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، وحید جلیلی در مراسم بزرگداشت مرحوم سلحشور نویسنده و کارگردان سریال یوسف پیامبر در مسجد الزهرا(س) مشهد اظهار کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت برای یک هنرمند دینی توسط هیئت‌ها و شاعران برجسته آیینی افتخار بزرگی است که کاش با همراهی همه سینماگران ایران صورت می‌گرفت.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد، تجلیل مرحوم سلحشور را در مراسم اختتامیه یکی از دوره‌های جشنواره فیلم عمار توسط آیت‌الله جنتی مهر تأییدی بر یکی از خادمان اهل بیت(ع) در سینما دانست و یادآور شد: مرحوم سلحشور مکتب و دیدگاهی دینی و البته ویژه به سینما و موضوعات دینی مذهبی داشت و با وجود اینکه در سال‌های مختلف در عرصه سینما فعال بود اما مخالفان بسیاری داشت.
وی با تأکید بر اینکه سلحشور هنرمندی انقلابی، مردمی و جهانی بود، گفت: اگر چه بسیاری از افراد به اصطلاح روشنفکر در سینما برخی از فیلمسازان غرب‌زده ایرانی را که به دستور غرب تقویت کرده تا تصاویری از سیاه‌نمایی کشور را ساخته و به کشورهای اروپایی نشان دهند، اما سلحشور از معدود هنرمندان ایرانی بود که توانست با ساخت یک سریال دینی مخاطبان غیرایرانی را نیز نسبت به آن جذب کند.
جلیلی سریال حضرت یوسف(ع) را یکی از آثار هنری ایران که سبب بیداری اسلامی در شمال آفریقا شد، دانست و خاطرنشان کرد: داستان این سریال در جهان بسیار معروف است، در حالی که هالیوود با ساخت سریال‌ها و فیلم‌های تاریخی از پیامبران با نگاهی غیراخلاقی به آن توجه دارد، سلحشور توانست نظر بسیاری از مخاطبین غیر ایرانی را به این مجموعه تلویزیونی و سایر آثار دینی تاریخی ایران جلب کند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد اضافه کرد: مرحوم سلحشور برخلاف برخی از هنرمندان که آثاری را برای خودنمایی می‌سازند، هیچ گاه برای خودنمایی فیلم نساخت که لازم است این امر مورد توجه هنرمندان به ویژه جوانان قرار بگیرد.
وی افزود: سریال یوسف پیامبر به حکومت‌های سکولار در کشورهای اسلامی که سیاست را از دین جدا می‌دانند نشان داد که یک پیغمبر خدا می‌تواند علاوه بر موضوعات دینی در سیاست نیز ورود پیدا کند و این دو مقوله هیچ گاه از هم جدا نیستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.