شهردار تهران گفت: دو طبقه شدن بزرگراه همت بعید است ولی مطالعات آن در دستور کار قرار گرفته است.

دو طبقه شدن همت بعید است/ ساخت و ساز در منطقه ۲۲ بر اساس طرح تفصیلی انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در بهره‌برداری از فاز دو دریاچه شهدای خلیج فارس و 50 پروژه فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، ترافیکی و خدماتی شهرداری منطقه 22 ،اظهار داشت: اقداماتی که در سطح شهر تهران انجام می‌شود در خور شان مردن نیست ولی واقعیت این است که بضاعت ما بیش از این نیست.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما در مدیریت شهری این است که یک زندگی خوب در بعد مادی و معنوی را برای شهروندان ایجاد کنیم.
شهردار تهران ادامه داد: همیشه اقدامات شهرداری توام با انتقاداتی است، یکی از انتقادات در منطقه 22 این بوده که چرا بلندمرتبه‌سازی در منطقه 22 اتفاق افتاده است و باید گفت تمام تلاش ما این است که قوانین و مقررات را به خوبی اجرایی کنیم.
قالیباف افزود: اگر تعدادی از همکاران انتقادی قانونی داشته باشند استفاده می‌کنیم ولی تمام تلاش‌مان این است که قانون را به طور کامل اجرایی کنیم و اگر اشکالی در قانون است اصلاح کنیم.
وی گفت: افتتاح فاز دوم دریاچه خلیج فارس و کل این مجموعه یکی از تفرجگاه‌ها و محیط‌های خوب برای گذران اوقات فراغت همراه با خانواده است.
شهردار تهران ادامه داد: بعضی از پروژه‌هایی که در شهر تهران شروع می‌شود نه تنها بیرون از مجموعه بلکه بعضا درون مجموعه نیز از سختی کار احساس نگرانی می‌کنند ولی وقتی کاری را شروع کرده‌ایم باید به خدا توکل کنیم.
قالیباف گفت: برای ساخت دریاچه خلیج فارس سالیان سال بحث داشته‌ایم و تصمیم‌گیری نهایی برای ساخت آن روزهای سخت و پرزحمتی را پشت سر گذاشته‌ایم و یکی از پروژه‌های شهر را امروز می‌بینیم.
وی افزود: برای ساخت تفرجگاه‌ها همیشه انتقاداتی وجود دارد ولی نمی‌شود در شهر تفرجگاهی نباشد. رودخانه کن در گذشته محل دپوی زباله و حضور معتادین بود ولی امروز به یک تفرجگاه تبدیل شده است. وقتی جایی درست می‌شود یادمان می‌رود که گذشته چه وضعیتی داشته است.
قالیباف افزود: رویکرد ما در شهرداری رویکردی اجتماعی و فرهنگی است و در این زمینه تلاش می‌کنیم.
وی گفت: هنگامی که در حال ساخت سینمای آزادی بودیم که در افکار عمومی اینطور جا افتاده بود که این سینما را انقلابیون در مخالفت از سینما آتش‌زده‌اند بنده گفتم 18 ماه دیگر این سینما افتتاح می‌شود که یکی از هنرمندان اعلام کرد این اتفاق نخواهد افتاد و 18 ماه بعد بنده در افتتاح این سینما عنوان کردم که تهمت‌هایی را می‌زنند که اینجا را بچه حزب‌الهی‌ها آتش زدند ولی خداوند این توفیق را به ما داد که به عنوان میراث‌داران دفاع مقدس این سینما را ساختیم.
قالیباف گفت: ما با سینما مخالف نیستیم ولی با فساد مخالفیم باید اقدامی صورت بگیرد که در محیط‌ها خانواده‌ها بتوانند به راحتی اوقات فراغت خود را سپری کنند.
وی گفت: دریاچه شهدای خلیج فارس بیش از 30 هکتار است که این زمین‌ها را شهرداری خریداری کرده و این دریاچه امروز ساخته شده است.
شهردار تهران بیان داشت: ما نباید در حوزه اقتصادی یک نگاه صرف اقتصادی منفعت‌گرا داشته باشیم بلکه باید محیط فرهنگی اینجا را خوب اداره و حفظ کنیم و محیطی برای سلامتی روحی و روانی شهروندان باشد.
قالیباف گفت: در راستای زیرساخت‌های حمل و نقلی در منطقه 22 باید اقدام شود.
وی خاطر نشان کرد: ادامه اتوبان شهید حکیم نیز که حدود 2 کیلومتر تونل و 10 کیلومتر بزرگراه و دسترسی‌های آن است در بهار سال آینده به افتتاح می‌شود.
شهردار تهران ادامه داد: این بزرگراه شرق به غرب تهران را متصل و جاده قدیم را نیز به همت وصل می‌کند.
در ادامه این مراسم محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جمع خبرنگاران درباره دو طبقه شدن بزرگراه همت، گفت: دو طبقه شدن همت بعید است ولی در حال مطالعه است.
وی در جمع خبرنگاران ادامه داد: در ایام تعطیلات استقبال خوبی از مجموعه دریاچه خلیج فارس می‌شود و با افتتاح ضلع جنوبی دریاچه و بازگشایی تونل حکیم و همین‌طور بهره‌برداری از بیش از 10 کیلومتر بزرگراه حکیم علاوه بر اینکه جاده قدیم به این بزرگراه متصل می‌شود مشکلات ترافیکی نیز حل خواهد شد.
شهردار تهران گفت: ساخت و سازهای این منطقه بر اساس طرح تفصیلی من بعد انجام می‌شود که امیدواریم کمیسیون ماده 5 در خصوص تصویب طرح تفصیلی این منطقه اقدام کنند.
قالیباف گفت: در افق 1404 جمعیت این منطقه 700 هزار نفر پیش‌بینی شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: اردوگاه شهید میرحسینی نیز برای اسکان نوروزی در این منطقه مهیا شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.