قدس آنلاین/همدان یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های دولت، مشکلات جوانان در حوزه‎های مختلف است که طی دو سال گذشته با تلاش‌های انجام شده در حوزه جوانان، نشاط و شاخص‌ امید به زندگی در بین مردم و جوانان بالا رفته است.

باید زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنیم.

به گزارش قدس آنلاین از ملایر ؛ عبدالعظیم رضایی ، فرماندار ویژه ملایر که در ستاد ساماندهی ویژه جوانان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: خواستار افزایش اعطای وام‌ ازدواج به جوانان از سوی بانک‌ها هستم چرا که باید زمینه‌ ازدواج آسان و اشتغال جوانان را در شهرستان فراهم کنیم.
وی در ادامه گفت: در این راستا بر اساس سیاست‌های کلان کشوری و اسناد بالادستی در امور جوانان باید در همه سطوح بتوانیم با اهتمام ویژه بخش عمده‌ای از مشکلات جوانان را کاهش دهیم.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه جمعیت بالایی از کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: جوانان کشور ما دارای هوش و استعدادهای فراوانی در زمینه‌های مختلف هستند.
وی افزود: نیروی جوان ذخیره بسیار ارزشمندی است که تاکنون با وجود برنامه‌ریزی‏‎ها و اقدامات اتخاذ شده از سوی مسئولان، این موارد پاسخگوی نیازهای جوانان نبوده و دغدغه‌های زیادی در حوزه جوانان وجود دارد.
رضایی وجود آسیب‌ها و تهدیدهای زیاد، مسایل اجتماعی، اقتصادی، بالا رفتن سن ازدواج، کاهش سن اعتیاد و طلاق را از جمله معضلات نگران‎کننده در حوزه جوانان برشمرد.
وی تصریح کرد: تهدیدات و مشکلات باعث شده تا جوانان ما با وجود تحصیلات بالا، انگیزه و امیدی برای زندگی نداشته باشند، این در حالی است که فرهنگ اصیل و اعتقادات دینی‎ ما بهترین بازدارنده در برابر مشکلات است.
فرماندار ویژه ملایر بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه تاکید کرد و گفت: باید از اراده جمعی، توانایی‌ها و افکار و عقاید سازنده برای حل مشکلات جوانان به عنوان یک اولویت مهم بهره گرفت.
وی بر فعال شدن بیشتر ستاد امور جوانان در شهرستان تاکید کرد و افزود: این ستاد باید واقع‎بینانه‌تر به مسایل و مشکلات جوانان نگاه کند.
رضایی با بیان اینکه باید با ارائه راهکارهای کاربردی و پیشنهادهای عملی بتوانیم جوانان را به سمت امید، ابتکار و خلاقیت و شوق به زندگی سوق دهیم، بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها در حوزه جوانان در این شهرستان تاکید کرد و گفت: سمن‌ها باید از سال آینده در این زمینه ورود جدی داشته باشند.
وی خواستار افزایش اعطای وام‌ ازدواج به جوانان از سوی بانک‌ها شد و تصریح کرد: باید زمینه‌ ازدواج آسان و اشتغال جوانان را در شهرستان فراهم کرد.
مدیر اداره ثبت احوال ملایر نیز با اشاره به آمار و عملکرد این اداره در سال جاری اظهار داشت: متاسفانه شاهد بالا رفتن آمار طلاق در جامعه هستیم که این موضوع برای همه ما نگران‌کننده است.
بهرام ساکی با اشاره به آمار رشد طلاق در شهرستان ملایر تصریح کرد: در ازای هر پنج ازدواج به ثبت رسیده در شهرستان یک مورد طلاق ثبت شده است.
وی افزود: 56 درصد طلاق ثبت شده مربوط به پنج سال اول ازدواج بود و 17.5 درصد آن مربوط به زوجینی است که ازدواج آنها کمتر از یک سال به طول انجامیده است.
مدیر اداره ثبت احوال ملایر میانگین طلاق را در مردان 34 درصد و در بین زنان 28.9 درصد دانست و گفت: تعداد 570 طلاق در سال جاری در شهرستان ثبت شده است.
وی تصریح کرد: بیشترین سنین ازدواج برای مردان 28 تا 29 سال و برای زنان بین 15 تا 19 سال بوده است.
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ملایر نیز یکی از علت‌های طلاق را نداشتن مهارت زندگی دانست و افزود: آموزش مسائل و مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج می‌تواند از بسیاری از موارد طلاق جلوگیری کند.
سعید کتابی یادآور شد: عدم شناخت کافی بین خانواده‌ها، رعایت نکردن تناسبات و وجود مشکلات اقتصادی نیز در بالا رفتن آمار طلاق در جامعه تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.