رئیس جمعیت هلال‌احمر خرمشهر گفت ۵۰ نیروی خبره امدادگر پس از طی آموزش و آزمون‌های لازم مسئولیت امدادرسانی به گردشگران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور را در حوزه استحفاظی شهرستان خرمشهر عهده‌دار و در ۷ پایگاه ساماندهی شدند.

ساماندهی امدادگران خرمشهری برای خدمت‌رسانی به گردشگران و کاروان‌های راهیان نور

به گزارش قدس آنلاین،محمد خیاط‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی گذشته 3 پایگاه امداد و نجات در خرمشهر وجود داشت که اکنون بر اساس دستورالعمل‌ها به 7 پایگاه تغییر وضعیت داد.
وی افزود: بر این اساس 50 نیروی خبره پس از طی آموزش و آزمون‌های لازم مسئولیت امدادرسانی به گردشگران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور را در حوزه استحفاظی خرمشهر عهده‌دار و در 7 پایگاه ساماندهی شدند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر خرمشهر عنوان کرد: 7 پایگاه نوروزی مستقر در پلیس‌راه خرمشهر به اهواز، نهر خین، میدان فرودگاه در جاده آبادان به خرمشهر، میدان مقاومت، پیک موتوری و دوچرخه‌ای، تیم مستقر در اداره جمعیت هلال‌احمر همچنین پایگاه دریایی این جمعیت از 25 اسفندماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
وی گفت: فعالیت این پایگاه‌ها به‌ صورت شبانه‌روزی است همچنین امدادگران علاوه بر امدادرسانی به مهمانان نوروزی در موضوعات دیگر مانند تجویز داروهای سرپایی، توزیع نقشه‌های گردشگری و راهنمایی مهمانان نوروزی نیز فعالیت می‌کنند.
خیاط‌زاده بیان کرد: برنامه‌هایی به منطقه آزاد اروند برای تأمین اعتبار پیشنهاد دادیم که قول کمک دادند، بخشی از این برنامه‌ها تأمین ماسک برای توزیع بین مهمانان نوروزی و راهیان نور در مواقع وقوع پدیده ریزگردها است که امیدواریم مورد موافقت قرار بگیرد.
وی افزود: برای سال 95 برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم، هیئت‌مدیره مجتمع تجاری کنزالمال خرمشهر برای حضور یک تیم امدادگر اعلام نیاز کرد که خوشبختانه این موضوع منجر به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای شد و بر اساس این تفاهم‌نامه یک دستگاه آمبولانس و دو امدادگر خبره و باسابقه جمعیت هلال‌احمر خرمشهر در قالب یک پایگاه مجهز در این مجتمع تجاری به‌زودی مستقر می‌شوند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر خرمشهر اظهار داشت: گسترش آموزش همگانی امداد و نجات به‌ ویژه زمینه‌های موضوع جاده‌ای، دانش‌آموزی، دانشجویی و ورزشکاران از برنامه‌های مهم جمعیت هلال‌احمر خرمشهر در سال 95 است که با جدیت پیگیری می‌شود، مطمئناً آموزش همگانی موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود.
وی عنوان کرد: در بخش آموزش امداد و نجات در ادارات کم‌کاری شده که درصدد انعقاد تفاهم‌نامه با ادارات برای برگزاری دوره 35 ساعته امداد و نجات ویژه پرسنل حراست و دیگر افراد داوطلب برآمدیم، بدون تردید آموزش بخشی از پرسنل ادارات در پیشگیری و حتی مهار برخی بحران‌ها مؤثر است.
خیاط‌زاده، گفت: آموزش دانش‌آموزان را از طریق شاخه دانش‌آموزی جمعیت هلال‌احمر پیگیری و در تعطیلات 3 ماهه تابستان سال 95 کار آموزش دانش‌آموزان را آغاز می‌کنیم، با آموزش‌ و پرورش خرمشهر برای اجرای این طرح نیز به توافق رسیدیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.