قدس آنلاین- تبریز: وزیر راه و شهرسازی از پیگیری مقدمات بازسازی هفت فرودگاه اصلی کشور، از جمله فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز خبر داد

مقدمات بازسازی فرودگاه بین‌المللی تبریز/ تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن در کلانشهرها / تبریز، نقطه تعادل کریدور شمال غرب

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از پروژه پایانه مرکزی تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: تبریز یک رکن مهم از اهداف توسعه و امنیت ایران است؛ از این رو ، نگاه‌مان به این شهر باید فراتر از یک نگرش  منطقه‌ای باشد .

 وی  با بیان این‌که جایگاه اجتماعی و سیاسی تبریز، در تاریخ ایران، فراتر از یک شهر است، گفت:  توجه به تبریز، در واقع پاسداشت فرهنگ ایران‌زمین است .

 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بعد از برجام، بحث عمده ما بازگشت به نقطه تعادل منطقه‌ای است، در این میان، کریدور شمال غرب ایران با محوریت آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز، نقش اصلی را بر عهده دارد .

 آخونوندی افزود: رویکردهای اجرایی وزارت راه و شهرسازی در شمال غرب کشور، این نقطه تعادل را مد نظر قرار داده است .

 وی تصریح کرد: در این راستا، بازسازی هفت فرودگاه بین‌المللی کشورمان مورد توجه قرار گرفته که فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز از آن جمله است .

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در این راستا مذاکراتی با آلمانی‌ها و ایتالیا صورت گرفته است،  افزود:  این اتفاق مهم در پیگیری اهداف گردشگری تبریز 2018 بسیار کارساز و تحول‌آفرین خواهد بود؛ به همین منظور هماهنگی‌های مقدماتی با استاندار محترم آذربایجان‌شرقی و شهردار تلاشگر صورت گرفته است .

 آخوندی ادامه داد: اقدامات شهرداری تبریز نیز همین نگاه منطقه‌ای را مد نظر دارد و در این میان، مدیریت شهردار توانمند این شهر، قابل تقدیر است .

 وی یادآور شد: خوشبختانه پروژه‌ راه‌آهن میانه-تبریز، با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، با سرعت مناسبی در مرحله ریل‌گذاری است .

 وزیر راه و شهرسازی در ادامه پروژه پایانه مرکزی تبریز را ارزشمند و زیبا خواند و افزود: ایجاد یکپارچگی بین این مرکز تا پروژه قطار شهری و مسیرهای تردد بین شهری از قبیل خطوط هوایی و ریلی ضروری است .

 آخوندی با اشاره به سکونت نیمی از جمعیت استان در تبریز اظهار داشت: تمرکز این حجم از جمعیت در تبریز،  ایجاب می‌کند که یک شبکه حمل و نقل ریلی بین تبریز و شهرهای پیرامون ایجاد شود؛ به این ترتیب، می‌توان از سرازیر شدن مهاجرت‌های بی‌رویه به شهر تبریز جلوگیری کرد .

 وی یادآور شد: وسعت و جمعیت شهر تبریز به قدری زیاد است که می‌توان در راستای اجرای طرح جامع ترافیک شهر، دو ترمینال برای شهر تعریف و طراحی کرد .

 وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن گفت: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی با بانک مرکزی و اخذ مصوبه جدید، ارایه تسهیلات در مرکز بافت‌های میانی کلان شهرها از قبیل تبریز به مبلغ120 میلیون تومان و در بافت‌های میانی سایر شهرها به مبلغ 80 میلیون تومان مورد توجه قرار گرفته شده که در صورت اجرا،  توسعه شهرها را را از درون فعال خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.