حفظ و صیانت از محیط زیست، منابع طبیعی و فضای سبز در اولویت برنامه سازی صدا و سیمای استان در سال ۹۵ است.

حفظ و ارتقای محیط زیست استان در اولویت برنامه سازی رسانه استانی در سال ۹۵

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در نشست رسانه استانی با مدیر کل و مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور رئیس کل دادگستری استان و رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان افزود: رسانه استانی در سال جدید در سه محور اطلاع رسانی در خصوص مخاطرات زیست محیطی، آموزش شیوه های نگهداری و احیاء عوامل زیست محیطی و مطالبه مستمر از نهادها و سازمان های متولی برای پاسخگویی درباره محیط زیست برنامه ریزی و اقدام می کند.
محسن نصر پور به مشارکت کم رنگ ارگان های مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست در برنامه های صدا و سیما اشاره کرد و گفت: شایسته است با همکاری دستگاه های مرتبط با محیط زیست سالم برای مردم، خلاء تولید برنامه های مشارکتی پر شود و رسانه استانی آماده است در قالب های تولید متعدد از جمله مستند و انیمیشن به این مهم بپردازد.
رئیس کل دادگستری استان نیز نقش رسانه در اطلاع رسانی و پیگیری از جرائم قضایی در خصوص محیط زیست و منابع طبیعی را بسیار مؤثر ارزیابی و تصریح کرد: امسال قریب به 50 میلیون متر مربع از اراضی مربوط به موقوفات در استان از طریق مداخله قضایی آزاده شده و 295 پرونده در استان در حال رسیدگی قضایی است.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اعلام اینکه نزدیک به 65 میلیون متر مربع از اراضی تصرف شده در استان از طریق پشتیبانی و صدور دستورات قضایی در قالب پیشگری، رها سازی شده افزود: آزاد سازی 810 هکتار از اراضی محدوده کشف رود بدون اینکه پروژه ای برای شخص یا اشخاصی تشکیل شود از دیگر اقدامات دادگستری استان در سال 94 بود.
وی در خصوص تصرفات غیر مجاز در ارتفاعات جنوب استان گفت: 13 معدن غیر مجاز در اراضی مجاور این ارتفاعات شناسایی و تعطیل شد.
رئیس کل دادگستری استان همچنین گفت: قریب به 500 هکتار اراضی تصرف شده محدوده ارتفاعات جنوب استان از طریق پیشگیری آزاد و در این مساحت 417 هزار اصله نهال کاشته شد.
مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این نشست استفاده از ظرفیت های مردمی در حفاظت های مشارکتی را کار ساز دانست و افزود: اقدامات حکومتی و نظارتی، همواره پس از حرکت های پیشگیرانه است.
باقری گفت: در این خصوص کارگروه های متعددی تشکیل شده است و اقدامات توسعه ای در برنامه جامع نگری منابع طبیعی لحاظ شده است.
سرهنگ چالاکی رئیس پلیس پیشگیری استان هم با اشاره به تأکید دین مبین اسلام و بزرگان دینی نسبت به اهمیت حفظ محیط زیست گفت: درخت و منابع طبیعی مایه آرامش و از مظاهر خوب آفریدگار است لذا نیروی انتظامی استان در حراست از این ثروت عظیم خدادادی با اداره کل منابع طبیعی استان هماهنگ است و از هیچ تلاشی فرو گذار نیست.
در خاتمه این نشست در پاسداشت روز درختکاری چند اصله نهال به دست مسئولان دستگاه قضایی، منابع طبیعی، صدا و سیما و پلیس پیشگیری استان در صدا و سیمای خراسان رضوی کاشته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.