مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی گفت: خودکفایی مددجویان و کارآفرینی مهمترین اولویت کمیته امداد خراسان رضوی است.

خودکفایی مددجویان و کارآفرینی در اولویت کمیته امداد خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محسن مسعودیان راد در مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) سبزوار با تاکید بر اینکه امروز سیاست‌های این نهاد به سمت ایجاد خودکفایی و توانمند سازی مددجویان رفته است اظهار داشت: یکی از مهمترین سیاست های ما در این زمینه مردمی شدن فعالیت و خدمات این نهاد است.
وی با بیان اینکه امروز بخش زیای از مددجویان ما با دریافت تسهیلات مورد نیاز و کافی به سمت اشتغال زایی و کار آفرینی رفته‌اند، تصریح کرد:امروز شاهد هستیم که تعدادی از این کارآفرینان به عنوان کارآفرین نمونه و برتر شناخته می‌شوند که این موضوع مایه مباهات برای نهاد کمیته امداد است.
مسعودیان با بیان اینکه کمیته امداد محصول تفکر مدبرانه امام راحل (ره) در ارائه خدمت به محرومان و فقرا بود گفت: امروز این نهاد وظیفه خود را به خوبی در راستای منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله)به خوبی انجام داده و توانسته به بخش زیادی از جامعه خدمات ارائه کند.
وی با بیان اینکه انتظار ما از سایر نهادها، ادارات و سازمان‌ها همراهی و همکاری در راستای توجه بیشتر به محرومان است گفت: امروز شاهد هستیم که به دلیل بروز ناهنجاری‌های مختلف در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پدیده فقر جدیدی پا به عرصه گذاشته که متاسفانه بخش زیادی از قربانیان این پدیده بانوان هستند.
مسعودیان با بیان اینکه  امروز بخش زیادی از مددجویان کمیته امداد را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی به تنهایی نمی‌تواند با این پدیده و آسیب‌های آن مقابله کند و ما نیاز به همراهی سایر دستگاه‌ها و نهادها داریم.
در ادامه این مراسم نیز منتخب مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 10 درصد شامل 50 هزار نفر از جمعیت حوزه انتخابیه سبزوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که این موضوع زنگ خطری مهم و حساس  برای مسئولان در حوزه گسترش آسیب های اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی است.
حسین مقصودی گفت: حقوق  اندکی که  این نهاد به این مددجویان پرداخت می‌کند پاسخگوی نیاز آنها نیست و  باید  تلاش بیشتری برای توسعه اشتغال در بخش محروم جامعه صورت گیرد.
در ادامه این مراسم نیز امام جمعه شهر روداب سبزوار با اشاره به اینکه 37 درصد از مردم این منطقه با جمعیتی بالغ بر یک هزار 750 خانوار تحت پوشش این کمیته هستند گفت: انتظار مردم این منطقه محروم استقرار اداره و یا نمایندگی مستقل این نهاد در این شهر است.
حجت الاسلام کیانی مقدم افزود: مسافت طولانی،جمعیت زیاد مددجویان و نیاز به توسعه اشتغال و کار آفرینی از مهمترین مسائلی است که نیاز به استقرار یک اداره مستقل در این منطقه را افزایش داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.