رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بهتر است مسئولان مربوطه از درختان تهران به خاطرآلودگی‌های این کلان شهر حفاظت کنند و همچنین برای بهتر شدن آب و هوای آینده تهران نهال کاری را جدی بگیرند.

برای بهتر شدن هوای تهران نهال‌کاری را جدی بگیرند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در هفته درختکاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز به شکل نمادین نهالی کاشت و درجمع خبرنگاران گفت: درختکاری ریشه در فرهنگ اسلامی - ایرانی دارد که بزرگان تاکید می‌کنند هر انسانی در زندگی خود لااقل یک درخت بکارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یاد آوری آیه لِّلَّذِینَ أَحْسَنُواْ الْحُسْنَى وَزِیَادَةٌ وَلاَ یَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَلاَ ذِلَّةٌ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ افزود : به یاد دارم که مرحوم پدرم هر وقت درخت می کاشت ، این آیه را میخواند و من هم این سنت حسنه را ادامه می‌دهم ، قرآن کریم در این آیه بر انجام کار خیر تاکید می‌کند و یکی از بهترین کارهای خیر در روزگار ما که زمین دچار آلودگی‌های محیط زیستی شده ، درختکاری است .

هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش درخت برای زیبایی ها و تقویت نیازهای محیط زیست در تهران ، درخت های کهن سال خیابان ولی عصر ( عج ) را مصداق آورد و گفت: بهتر است مسئولان مربوطه هم از درختان تهران به خاطرآلودگی های این کلان شهر حفاظت کنند و همچنین برای بهتر شدن آب و هوای آینده تهران ، نهال کاری را جدی بگیرند.

وی با بیان این مطلب که درخت در هر شکل و نوع اش خوب است، افزود: بهتر آن است که درختان مثمر بکاریم تا علاوه بر ظرفیت های محیط زیستی ، از میوه های آن نیز استفاده کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.