ریاض به گزارش انتقادی سازمان ملل درباره وضع حقوق بشر در این کشور واکنش نشان داد و مدعی شد که عربستان یکی از کشورهای ترغیب کننده حقوق بشر است!

 عربستان یکی از کشورهای ترغیب کننده حقوق بشر است!

به گزارش قدس آنلاین به نوشته روزنامه ایندیپندنت، بندر بن محمد، وزیر فرهنگ و ارتباطات عربستان مدعی شده که کشورش پایگاه حقوق بشر است و با شکنجه به هر طریق مخالف است و با آن مقابله می‌کند.

گزارشگر ویژه شکنجه شورای حقوق بشر سازمان ملل اخیرا در گزارش سالانه خود آورده است "کاملا مشخص است که با افزایش موارد شکنجه‌ و نقض قوانین بین المللی در عربستان مواجه هستیم."

وی گفت: نگرانی های زیادی درباره اعدام نوجوانان و حکم مرگ برای شرکت کنندگان در تظاهرات سیاسی و جرایم مرتبط با مواد مخدر در عربستان وجود دارد.

در پاسخ به این گزارش، وزیر فرهنگ و ارتباطات عربستان مدعی شد: ریاض یکی از پنج کشور برتر در زمینه رعایت حقوق بشر است. چنین گزارش هایی نه تنها به حمایت از حقوق بشر در کشور کمکی نمی‌کند بلکه باعث تخریب اقدامات ما در مقابله با نقض حقوق بشر نیز می شود.

رییس تیم بررسی احکام اعدام سازمان حقوق بشری "reprieve" به ایندیپندنت گفت: ادعای عربستان درباره گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل به نظر بیمارگونه است چون با وجود حقایق مربوط به دستگیری، شکنجه و اعدام جوانان و پیگردهای سیاسی در این کشور چنین ادعایی درست نیست. کشورهای نزدیک به عربستان شامل انگلیس باید به ریاض تاکید کنند تا این نقض های گسترده را کنار بگذارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.