قدس آنلاین/همدان: برخی مسائل و اتفاقات در برخی دولت‌ها باعث افزایش تعداد بیکاران شد که دست و پای دولت کنونی را بسته است که نتواند این مهم را مهار کند.

مسائل واتفاقات برخی دولت ها ؛ تعداد بیکاران را افزایش داده است.

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ "طاهره دوروزی" مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان که درآئین تجلیل از برندگان مسابقه بزرگ قالیبافی همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود:  اشتغال  دغدغه و بحث جنجال‌برانگیز و خاص همه کشور‌ها ست که  امیدواریم با تشکیل یک مجلس خوب و همراه با دولت ، مشکلات مردم در تمامی مراحل،‌ مقاطع و جنبه‌های مختلف زندگی رفع شود.
وی با تأکید بر این‌که بعد از برجام و با ایجاد فرصت‌های صادرات، تعامل با دنیا و سرمایه‌گذاری‌ها در کشور، به حل مشکل اشتغال جوانان امیدوارم، گفت: دولت بستر را فراهم می‌کند و NGOها باید از بستر‌های فراهم شده در ایجاد اشتغال استفاده کنند.
دوروزی با بیان این‌که با اشتغال و حضور بانوان در جامعه موافقم ، خاطرنشان کرد: تا زمانی که به مسائل بانوان از دیدگاه مناسب نگاه نشود مشکلات در این بخش ادامه خواهد داشت.
وی فرش را بهترین زینت هر خانه برشمرد و تصریح کرد: پایگاه فرش، در کشور ما، ایران است اما در چند سال اخیر به لحاظ بی‌تدبیری‌ها صنعت فرش مورد ظلم واقع شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تأکید کرد: فرش یک هنر دارای خلاقیت،‌ ایده و نوآوری است نه یک مهارت و به دلیل این‌که به آن به عنوان یک صنعت نگاه شد مورد آسیب قرار گرفت.
وی بازاریابی را در فرش ضعیف دانست و ادامه داد: عدم بازاریابی خوب سبب تولید کور می‌شود و می‌دانیم که از نظر کمی تولید داریم، اما از نظر کیفی ضعیف هستیم.
دوروزی با تأکید بر این‌که فرش از دیدگاه هنری در دست فراموشی است، اظهار کرد: به شدت با بافت تابلو فرش مخالفم و باید بافت فرش با طرح‌های اسلیمی خود را داشته باشیم.
وی به استفاده از فرش‌های ایرانی در خارج از کشور به علت طرح‌های ناب اشاره کرد و افزود: نباید رنگ‌های غیراصیل در بافت فرش غالب باشد.
وی یادآور شد: با توجه به این‌که کبودراهنگ قطب فرش استان است باید به طرح‌های سنتی در بافت فرش توجه شود.
وی با بیان این‌که در صورت ادامه روند کنونی نسل آینده از فرش ایرانی مطلع نخواهد بود، تأکید کرد: با توجه به شروع تعاملات،‌ صادرات به یکی از بهترین کشور‌های خریدار آغاز می‌شود و درآمدزایی قابل توجهی خواهیم داشت.
دوروزی خاطرنشان کرد: بافنده‌ها حداقل دریافتی را دارند و دلالان در حوزه فرش سود بالایی را به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع تهدید بزرگی در حوزه فرش است.
وی با اشاره به اتفاقات خوب در دو سال آینده در بحث اشتغال ادامه داد: با تدابیر دولت و مجلس همراه، اتفاقات خوب به ویژه در صنعت فرش خواهیم داشت و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تصریح کرد: بافندگان فرش برترین هنرمندان ایران هستند و از پیشنهاد‌ها و ارائه راهکار‌های این قشر در پیشرفت این حوزه استفاده می‌کنیم.
وی خواستار رعایت استاندارد‌ها در کارگاه‌های بافت فرش شد و افزود: باید بهداشت حرفه‌ای در محیط کار و طب کار رعایت شود و سعی بر انجام معاینات دوره‌ای داشته باشید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.