شهدا رفتند تا ما در امان باشیم، آن‌ها که احساس کردند که باید از وطن و ناموسشان تا آخرین قطره خون دفاع کنند، آن‌ها که هنوز هم با دل و جان می‌جنگند و هنوز هم عده‌ای در داخل چشم و گوششان را بسته‌اند.

امنیت ایران از والفجر ۸ است نه برجام / سهمیه‌ها که می‌گویی مال تو، پدرم را به من بازگردان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،22 اسفند ماه سالروز بزرگداشت شهدا و صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 1358 است و این روز یادآور زنده‌نگه داشتن یاد و نام شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.

باید به یاد آریم و معرفی کنیم آن‌هایی را که شجاعانه رفتند و نگفتند جنگ به ما ربطی ندارد، در خانه‌هایشان ننشستند و نگفتند دیگران بروند، پدران و مادرانشان آن‌ها را به خارج از کشور نفرستادند در حالی که می‌توانستند بروند اما نرفتند و حتی بعضی‌هایشان خارج از کشور بودند و برای دفاع از میهن اسلامی خود به کشور بازگشتند.

*آن‌هایی که با دست خالی رفتند...

باید از جوانان پاک و دلیر ایران اسلامی سخن گفت، آن‌هایی که نگفتند اگر اسلحه و تجهیزات نمی‌دهید ما نمی‌جنگیم، کسانی که نگفتند این جنگ، جنگ بزرگان است و ما نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم، آن‌هایی که با دست خالی رفتند و با دست پر به سوی حق شتافتند؛ فرهنگ و روحیه شهادت در آن‌ها موج می‌زد.

 

جوانان رشیدی که نگاه کردند و دیدند برای ناموس کشور و مملکتشان اتفاقی افتاده و با تمام قوا در مقابل دژخیمان ایستادند، نگذاریم آرام آرام و کم‌کم میان ارزش‌های دفاع مقدس و نسل‌های جدید فاصله بیفتد تا در مقابل شهدا و خانواده‌های آن‌ها شرم‌زده نشویم.

*سهمیه‌ها که می‌گویی مال تو، پدرم را به من بازگردان...

به راستی در طول این 20 سال با فرزندان شهدا چگونه برخورد شد؟ چقدر به حرف دل خانواده‌های شهدا گوش کردیم؟ چقدر غصه‌هایشان شنیده شد؟ چقدر از این طرف و آن طرف گوشه و کنایه شنیدند؟ چرا هنوز فرزندان شهدا را برخی از خدا بی‌خبر جزو متلک‌های این جامعه می‌دانند و از سهمیه‌ای بودنشان معترض‌اند؟

چه اتفاقی افتاده که سهمیه‌هایی که برای فرزندان شهدا در نظر گرفته شده تا این حد برای کوردلان اعتراض به همراه دارد؟ چرا گرفتن سهمیه دانشگاه را اینقدر بزرگنمایی می‌کنند و به عنوان تضییع حقوق دیگران مطرح می‌کنند؟

مدتی پیش پای درد و دل یکی از فرزندان شهدا نشستیم که با نجابت خاصی گفت: «من از هیچ سهمیه‌ای برای قبولی دانشگاهم استفاده نکردم اما متلک‌هایی که می‌شنوم تمامی ندارد، روزی به یکی از این مدعیان گفتم همه این سهمیه‌ها که می‌گویی مال تو، پدرم را به من بازگردان».

مگر آن‌ها که رفتند می‌دانستند سهمیه‌ای در کار است؟ مگر به آن‌ها وعده پست و مقام دادند؟ به راستی مگر شوخی‌بردار است که انسان جان خود را به راحتی مقابل توپ و گلوله قرار دهد؟ آیا همین‌هایی که می‌گویند رزمندگان برای سهمیه به جنگ رفتند خود حاضرند به جبهه‌های کنونی در سوریه بروند، پاسخ واضح است به هیچ عنوان جرات نمی‌کنند جانشان را کف دستشان بگذارند و بجنگند.

*سلاح رسانه‌ قلم زدن در راه خداست

زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره شهدا نه به این معنا که فقط به پوستر و عکس و نامگذاری خیابان‌ها و اتوبان‌ها اکتفا کنیم، گرچه این اقدامات هم لازم است اما کافی نیست؛ این زنده‌نگهداشتن شامل فرهنگ روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری است فرهنگی که رو به کمرنگ شدن است اگر همچنان دست روی دست بگذاریم.

رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون و مطبوعات هم می‌توانند سهم قابل توجهی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند چراکه با توجه به نوع تکنولوژی و اطلاع‌رسانی در عصر حاضر، تاثیر قلم خبرنگار از بسیاری اقدامات پررنگ‌تر است.

جنگ همان جنگ است، ارزش‌ها همان ارزش‌هاست فقط نوع آن تغییر کرده، سلاح رسانه‌ همان قلم زدن است، قلمی که در راه خدا روی کاغذ و صفحات مجازی و اینترنت بیاید که کمتر از دیگر فعالیت‌های مقابله با دشمن نیست؛ مستکبران جهان فهمیده‌اند که حمله فیزیکی راه مقابله با ایران نیست پس جنگ فرهنگی را برگزیدند.

*سلاحی فرهنگی که در اختیار داریم و از آن استفاده نمی‌کنیم

جنگ فرهنگی آمریکا از هزینه کردن در فیلم‌سازی و فعالیت رسانه‌ها علیه ملت ایران گرفته تا تحمیل فرهنگ در نوع رفتار و پوشش جوانان که راه مقابله با این جنگ از جنس توپ و تفنگ نیست، راه مقابله از طریق انواع سلاح‌های فرهنگی و رسانه‌ای است که ما در اختیار داریم اما هنوز آنطور که باید و شاید از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.

سردار عبدالله کریمی؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان هم از رسانه‌ها خواسته که در این امر تلاش بیشتری داشته باشند و اظهار داشته که 22 اسفند هرسال که به عنوان روز شهید مشخص شده هنوز آنطور که باید و شاید به مردم معرفی نشده و در حقیقت این روز مظلوم واقع شده است؛ از رسانه‌های جمعی و گروهی انتظار می‌رود این روز را به عنوان یک وظیفه به همگان معرفی کنند.

وی ادامه داده که از انتخاب روز 22 اسفند ماه به عنوان روز شهید سه سال می‌گذرد که در سال اول 17 درصد از مردم روز شهید را می‌شناختند، در سال دوم این آمار به 37 درصد رسید و امیدواریم که امسال با کمک رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها این آمار افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

*اصفهان دارای 50 هزار جانباز و 3 هزار آزاده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان یادآور شده که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با جامعه آماری 75 هزار نفری از شهدا، جانبازان و آزادگان روبروست که از این تعداد، 3 هزار و 555 آزاده، 49 هزار و 900 جانباز و 23 هزار و 500 شهید در استان اصفهان وجود دارد که با اعوان و انصار، خانواده‌ای 300 هزار نفری را تشکیل می‌دهد. از هزار و 127 جانباز 70 درصد استان اصفهان، تعداد 270 جانباز قطع نخاعی هستند و شرایط بسیار سختی در امور درمانی آن‌ها وجود دارد.

*400 فرمانده گردان، 400 دانش‌آموز و 160 روحانی شهید متعلق به اصفهان هستند

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نیز از آرمیدن پیکر مطهر 8 هزار و 600 شهید در گلستان شهدای اصفهان خبر می‌دهد و در ادامه می‌گوید: از 36 هزار شهید دانش‌آموز کشور، تعداد 8 هزار و 400 دانش‌آموز متعلق به استان اصفهان است و از 5 هزار و 800 روحانی شهید در سراسر کشور، تعداد 160 روحانی شهید متعلق به استان اصفهان است، استان اصفهان دارای 400 فرمان گردان شهید از جمله شهید حسین خرازی، شهید احمد کاظمی، شهید ردانی‌پور و شهید همت است.

سردار فدا در آمار دیگری اعلام داشته که استان اصفهان دارای 49 هزار جانباز و 3 هزار و 500 آزاده است، هزار و 500 شهید قرآنی دارد که شامل حافظان، قاریان و معلمان قرآنی بوده‌ و همچنین هزار شهید کارمند و 128 خلبان شهید نیز متعلق به استان اصفهان هستند؛ اصفهان بعد از استان خراسان و استان قم بیشترین شهید مهاجر و مدافع حرم را داراست.

*وجود قبور مطهر 261 زن شهیده در گلستان شهدای اصفهان

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان ضمن اشاره به وجود شهدای اقلیت‌های دینی در گلستان شهدای اصفهان بیان داشته که 261 زن شهیده در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شده‌ و تعداد 56 خانواده وجود دارند که هم پدر و هم فرزند در آن خانواده شهید شده‌ است؛ شهدای استان اصفهان تا 22 بهمن سال 57 که در راه پیروزی انقلاب اسلامی شهید شدند 216 نفر بوده و شهدای آزاده‌ای که پس از اسارت شهید شده‌اند 88 نفر هستند.

سید علی قریشی؛ معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان هم با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص توسط رسانه‌های مختلف اظهار کرد: جامعه امروز ما بیش از پیش به باورهای ارزشی نیازمند است که برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند همتی همگانی است.

وی در ادامه با اشاره به آمار شهدای برخی از دبیرستان‌های شاخص استان اصفهان افزوده: دبیرستان هاتف ناحیه 4 اصفهان، 112 شهید دانش‌آموز، دبیرستان شهدای ابوذر ناحیه 1 اصفهان، 129 شهید دانش‌آموز، دبیرستان شهید محمد منتظری نجف‌آباد، 234 دانش‌آموز را در راه تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ است.

*بازم داره شهید میاد...

پس از گذشته 27 سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز پیکر همه شهدای دفاع مقدس تفحص نشده و شاید آن‌ها هم به این امر راضی‌اند تا هر از گاهی با آمدن پیکر مطهرشان برایمان پیامی بیاورند و شهرمان را از عطر خود لبریز کنند، یادمان نرفته غواصانی که رفتند و همین چند وقت پیش آمدند و پیامشان را با دستان بسته دادند.

و یادمان نرفته که این امنیت امروز کشور نه از برجام و توافق ژنو است نه از بیانیه لوزان و نامه تبریک به وزیر هتاک سعودی یا حتی پیمان نامه سعدآباد و کنفرانس برلین است، بلکه لحظه لحظه و ثانیه به ثانیه این امنیت حاصل خون‌های ریخته شده در والفجر 8ها و کربلای 5 است و البته این روزها در بحبوحه ناامنی و وحشیگری تکفیری‌ها در غرب آسیا حاصل رشادت‌های امثال شهید حسین همدانی‌ها و حاج قاسم سلیمانی‌ها است.

پیکر مطهر شهدای مدافع حرم که هر ماه و یا هر هفته به شهرهایمان می‌آید و با افتخار روی دست مردم تشییع می‌شوند، این یعنی یادمان نرود که هنوز هم شهید می‌آید و هنوز هم فرهنگ ایثار و شهادت در جوانان این مرز و بوم موج می‌زند تا دشمن جرات نگاه چپ به ایران را نداشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.