قدس آنلاین/ گناباد: فرماندار گناباد از دو شهروند وظیفه شناس که در نجات جان مسافران اتوبوس اسکانیا فداکاری کردند، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل کرد.

قدردانی فرماندار از ۲ شهروند گنابادی وظیفه شناس

محـــمدعلی نبی پور گفت: کاری که شــما انجام داده اید، بسیار هوشمندانه و منطقی بوده است؛ زیرا در کمترین زمان بهترین تصمیم را گرفتید و این اقدام قابل قدردانی است، از این رو که مردم همانند شما تشویق شوند تا در این شرایط مسؤولیت پذیر باشند؛ زیرا در برخی از حوادثی که در سطح کشور اتفاق می‌افتد، شهروندان در حالی که می‌توانند از یک فاجعه جلوگیری کنند، بیشتر نظاره گر هستند.
وی درباره علت تأخیر حضور آتش نشانی در این حادثه گفت: وجود یک ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر گناباد و پوشش محدوده ای به وسعت هزار و 800 هکتار و همچنین نبود تجهیزات مناسب و امکانات جدید، در تأخیر رسیدن مأموران آتش نشانی به محل حادثه تأثیرگذار بوده است.
فرماندار گناباد افزود: پیگیری‌هایی به صورت کتبی و حضوری صورت گرفته تا با احداث آشیانه جدید و نوسازی ناوگان، بتوانیم مشکلات آتش نشانی این شهرستان را برطرف کنیم.
نبی پور ادامه داد: همچنین در نظر داریم، در دهستان‌های زیبد و پسکلوت با همکاری دهیاری ها ایستگاه آتش نشانی احداث کنیم که در دهستان زیبد این مهم بزودی انجام خواهد شد.
علی محرابی، یکی ازافرادی که با شکستن شیشه‌های اتوبوس در حال سوختن جان مسافران را نجات داده است، گفت: در حالی که تازه به خانه آمده بودم، در فاصله چند متری صدای انفجار را شنیدم، از پنجره خانه به بیرون نگاه کردم که متوجه وقوع آتش در زیر اتوبوس شدم، به این فکر افتادم که با شکستن شیشه‌های اتوبوس می‌توانم جان مسافران را نجات دهم.
وی عنوان کرد: به محل حادثه رفتم و به وسیله بیل کشاورزی چند شیشه اتوبوس را شکستم.
محرابی افزود: هنگام شکستن شیشه‌های اتوبوس، راننده اتوبوس از من خواست تا از این کار دست بردارم، ولی بنده چون که احتمال می‌دادم، فردی در اتوبوس باقی مانده است، حتی با خطر از دست دادن جانم به کار خود ادامه دادم.
گفتنی است، پنجم اسفند ماه یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا که از طبس عازم تهران بود، در داخل شهر گناباد بر اثر ترکیدن لاستیک آتش گرفت که با حضور به موقع شهروندان گنابادی مسافران از مرگ حتمی نجات یافتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.