رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حجت‌الاسلام رئیسی بهترین گزینه برای تولیت آستان قدس رضوی بود؛ وی مورد اعتماد کامل امام راحل بود و در مسئولیت‌های مهم و کلیدی به خوبی ایفای نقش کرده است.

 حجت‌الاسلام رئیسی بهترین گزینه برای تولیت آستان قدس بود؛ وی مورد اعتماد کامل امام(ره) بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی صبح امروز در مراسم معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) دارای شخصیتی بودند که پدر گرامی‌شان فرمودند "فداها ابوها" و حضرت خدیجه (س) به حضرت محمد (ص) عرض کردند این فرزندی که در شکمم است دارد با من حرف می‌زند و امیرالمومنان فرمودند فاطمه بهترین کمک و یار و یاورم بود تا من بهترین بنده خدا شوم و در تمام دوران زندگی مشترک یکبار هم خشم ندیدم و خشمگین نشدم.

وی افزود: یکی از القاب حضرت فاطمه (س) ام ابیها است و اگر وجود شریف ایشان نبود وجود پیامبر (ص) عقیم می‌ماند و انقلاب اسلامی هم نداشتیم و تمامی افتخارات به برکت وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) بوده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مشهورترین لقب امام هشتم (ع) رضا بود و خداوند این لقب را به ایشان عطا کرده چراکه حق تعالی، رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و دوست و دشمن از امام رضا (ع) راضی بودند. زائران امام رضا(ع) به عشق ایشان، با پای پیاده و برهنه در هوای سرد به مشهد می‌آیند و نام خدا و اولیای الهی را با عظمت در این مکان مقدس صدا می‌زنند.

وی تأکید کرد: قبل از انقلاب آن ملعونی که خود را تولیت آستان قدس رضوی می‌نامید، نه تنها خدمت نکرد بلکه خیانت هم کرد و پس از انقلاب با حکم امام راحل مرحوم آیت‌الله طبسی به‌عنوان تولیت انتخاب شد و خدمت در خور شأن زائران امام رضا (ع) ارائه داد و نامش تا ابد جاوید است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 28 میلیون زائر به مشهدالرضا(ع) مشرف می‌شوند و خدمت‌رسانی به چنین حجم زائری با رضایتمندی بالا شایسته تقدیر است.

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی گفت: حضرت زینب کبری (س) در مجلس یزید فرمودند ای یزید هر چی در توان داری بکوش و ما را به فراموش بسپاری اما این را بدان که هرگز نمی‌توانی محبت مردم را از بین ببری و این محبت تمام‌شدنی نیست؛ فقدان تولیت فقید آستان قدس رضوی هم برای همه ناراحت‌کننده بود اما باید همواره به یاد داشت که همه به سوی خداوند متعال باز می‌گردیم.

وی افزود: نقش ولی‌فقیه در چنین مواقعی مشخص می‌شود و ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله(ص) است که در همه‌جا کارگشا است و آنجا که مردم نمی‌توانند تصمیم درستی بگیرند، دست کارگشای ولی‌فقیه دست‌شان را می‌گیرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: در مسئله برجام نقش کلیدی و تأثیرگذار مقام معظم رهبری به‌خوبی دیده شد و در بحث انتخابات هفتم اسفندماه دشمنان تلاش‌های زیادی در جهت عدم حضور مردمی داشتند اما دو کلام مقام معظم رهبری سبب ثبت 70 میلیون برگه اخذ رأی شد. این است نقش ولایت فقیه و ایشان فرمودند مردم وظیفه خود را انجام دادند و حالا نوبت انجام وظیفه مسئولان است زیرا مردمی شریف‌تر از ملت ایران نداریم.

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی افزود: مقام معظم رهبری پس از فقدان آیت‌الله واعظ‌طبسی، حجت‌الاسلام رئیسی را که دارای سوابق درخشانی است به‌عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند که بهترین گزینه برای این جایگاه بود. تولیت جدید مورد اعتماد کامل امام راحل بود و در مسئولیت‌های مهم و کلیدی به خوبی ایفای نقش کرده است و سر‌خط کارهای خود در آستان قدس رضوی را هم انجام همان خواسته‌های رهبری عنوان کرده و جای خالی‌اش در دادستانی کل کشور احساس می‌شود، امیدواریم جایگزین مناسب انتخاب شود. 

وی افزود: مدیران و مسئولان آستان قدس خدمتی شایسته و قربت‌ الی الله داشته باشند و این خدمت را پس‌انداز آخرت خود بدانند چراکه در آن روز است که حضرت رضا (ع) دست‌تان را می‌گیرند. در دوران تولیت جدید همچون تولیت قدیم و حتی بهتر از آن، به زائران امام رضا (ع) خدمت کنیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: خدمت‌رسانی به مستمندان یکی از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری در حکم صادره بود که باید مورد توجه ویژه باشد؛ از امروز تولیت جدید فعالیت خود را در این آستان مقدس آغاز می‌کند و نیازمند کمک و یاری همگان است تا بتواند خدمتی شایسته داشته باشد و این خدمت تا زمان تحویل به تولیت بعدی درخشان باشد.

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی گفت: با حکم مقام معظم رهبری، امام جمعه مشهدمقدس نیز به‌عنوان ولی‌فقیه در خراسان رضوی منصوب شد. مرحوم آیت‌الله واعظ‌طبسی 3مسئولیت نمایندگی ولی‌فقیه، تولیت آستان قدس رضوی و مدیر حوزه علمیه خراسان را برعهده داشت که در تصمیم جدید این مسئولیت‌ها تفکیک شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.