سرکنسول پاکستان گفت: هیئت اقتصادی از کشور پاکستان در اردیبهشت ماه سال‌ آینده برای انجام مذاکرات در زمینه‎های ترانزیت، ترانشیب، کشتیرانی و برقراری خط مسافری به ایران سفر می‌کنند.

سفر هیئت اقتصادی پاکستان به ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، طاهر محمود قریشی در بازدیدی که از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار داشت، گفت: به منظور سفر هیئت ایرانی به سرپرستی استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیرکل بنادر و دریانوردی برای روابط اقتصادی به بندر گوادر، هیئت اقتصادی از کشور پاکستان در اردیبهشت ماه سال‌ آینده برای انجام مذاکرات در زمینه‎های ترانزیت، ترانشیب، کشتیرانی و برقراری خط مسافری به ایران سفر می‌کنند.

سرکنسول پاکستان گفت: بندرگوادر پاکستان در نقشه جهان همانند کودک تازه متولد شده است، اما بندر چابهار همانند فرد جوانی بوده که امکانات، تجهیزات موقعیت و توسعه بیشتری نسبت به بندر گوادر پاکستان دارد.

وی افزود: بندر چابهار و گوادر هر دو دارای ظرفیت‌های فراوان بوده و به عنوان خواهر خوانده تلقی می‎شوند که امیدواریم با سفر مقامات دو کشور بتوانیم از فرصت‎های دو بندر به صورت عملی برای نسل‎های آینده پایه‎ریزی کنیم.

وی تأکید کرد: در سفری که استاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه به گوادر پاکستان داشتند توافق کردند خط راه آهن بین دو بندر گوادر و چابهار عملیاتی شود به همین منظور مسئولان کشور پاکستان و بندر گوادر مطالعات امکان سنجی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‎اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.