رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تشکیل پرونده ویژه قاچاق کالا در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبرداد و گفت: قاچاق میوه بخشی از این پرونده است.

فقط ۲درصد از ۲۵میلیاردلار قاچاق سالانه کالا به کشور، کشف می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،از افکارخبر، محمدعلی پور مختار نماینده راه یافته به مجلس دهم با اشاره به موضوع قاچاق میوه در کشور گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس نه تنها قاچاق میوه، بلکه قاچاق دیگر کالا و اقلام وارداتی بدون مجوز را حتما پیگیری می کند.

وی افزود: بعد از موضوع قاچاق میوه اینجانب از سازمان اموال تملیکی که میوه ها تحویل این سازمان شده بازدید کردم و دیدم که میوه های گران قیمت بدون مجوز وارد کشور و بازار تهران شده است.

منتخب مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم گفت: قاچاق میوه یکی از معضلات است که در کنار سایر کالا با سرعت قاچاق و وارد بازار می شود.

پورمختار با بیان اینکه متاسفانه سالانه 25 میلیارد دلار قاچاق کالا وارد کشور می شود، گفت: فقط 2 درصد از این قاچاق کشف می شود که حدود 500 میلیون دلار است.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس به مساله قاچاق ورود کرده، افزود: در کمیسیون یک پرونده ویژه ای تشکیل شده که بصورت کارشناسی در حال بررسی هستیم که امیدواریم تا قبل از پایان مجلس نهم گزارش آن برای تحویل به هیئت رئیسه و قرائت در صحن مجلس آماده شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: کمیسیون هر گونه تخلف را بصورت پیگیری و گزارش آنرا به مسئولین امر ارائه می کند تا بصورت جدی برخورد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.