قدس آنلاین/ هنگامه طاهری: با وجودی که طبق آمار، حریق چهارشنبه‌های آخر سال رو به افزایش است، اما مدیرعامل آتش نشانی مشهد از کاهش مصدومان منجر به فوت به علت حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته خبر داد.

آماده باش کامل آتش نشانی برای حفظ سلامت شهروندان در چهارشنبه آخر سال

حسن جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه در این‌باره اظهار داشت: در ماموریتهای سال 93 آتش نشانی اصلاً مصدوم منجر به فوت نداشتیم و تنها پنج مصدوم داشتیم. او درباره چهارشنبه سوری امسال گفت: در شب چهارشنبه آخر سال 45 ایستگاه آتش نشانی و تمام پرسنل،  مدیران و مسؤولان عملیاتی در آماده باش کامل هستند و 25 خودرو و موتورسیکلت اطفای حریق در اماکن پر خطر  سطح شهر حضور خواهند داشت.
وی افزود: اولویت خطرپذیری اصولاً در مناطق شلوغ و پرتردد به ترتیب همچون مناطق 2، منطقه یک، منطقه 9، منطقه 8 و در نهایت منطقه 11 رخ می‌دهد.
او گفت: ما هر ساله در چهارشنبه سوری بیش از 11 هزار عملیات داریم، چنانکه سال گذشته 11هزار و 221 مورد عملیات حریق و حادثه داشتیم .
او با این حال کنترل رشد حریق در مشهد را رو به افزایش عنوان کرد و اظهار داشت: سال 93 نسبت به سال 90 با 5/3 مورد کاهش حریق و حادثه مواجه شدیم.
جعفری افزون بر این از کاهش زمان رسیدن آتش نشان‌ها به محل وقوع حادثه یا حریق خبر داد و گفت: سال 86 بیش از هشت دقیقه طول می‌کشید تا آتش نشان‌ها به محل حادثه یا حریق برسند، اما اینک میانگین رسیدن به حادثه 4 دقیقه و 5 ثانیه و رسیدن به حریق 3 دقیقه و 5 ثانیه است.
وی افزود: در حال حاضر در مشهد 20 ایستگاه آتش نشانی داریم که درصددیم آن را به 30 ایستگاه افزایش دهیم و این در حالی است که ایده آل و افق  ما 70 ایستگاه می‌باشد.
او همچنین اشاره کرد، اگر چه بودجه شهرداری در بخش جاری برای آتش نشانی افزایش داشته، اما برای همتراز کردن بودجه آتش نشانی از بودجه عمرانی این سازمان کاستند.
جعفری درباره حوادث آسانسورها، با اشاره به ارایه تأییدیه آن‌ها توسط اداره استاندارد گفت: در سال 94 در مشهد هزار و 683 مورد اتفاق آسانسور داشتیم که اغلب آن‌ها مربوط به کسانی بود که در آسانسور حبس شده بودند و به دلیل تعمیر نشدن آسانسور دچار مشکل شدند. وی خاطر نشان کرد: حوادث ناشی از سقوط آسانسور در سال کمتر از 50 مورد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.