فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: اظهار داشت: برنامه‌های پلیس در ایام نوروز ۱۳۹۵ با شعار پلیس و مردم، نظم و قانون مداری، نشاط بهاری برگزار می‌شود.

 اجرای برنامه‌های نوروزی با شعار «پلیس و مردم، نظم و قانون مداری، نشاط بهاری»

به گزارش قدس آنلاین، سردار بهمن امیری‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌های پلیس در ایام نوروز ۱۳۹۵ با شعار پلیس و مردم، نظم و قانون مداری، نشاط بهاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: در سال 94 با توجه به اهمیت حاشیه شهر چند کلانتری و چهار پاسگاه در این مناطق راه‌اندازی شده است، همزمان با راه‌اندازی کلانتری‌ها، ساخت کلانتری‌ها را نیز آغاز کرده‌ایم که تا کنون پیشرفت 90 درصدی حاصل کرده است.
وی در بیان اقدامات صورت گرفته از جانب پلیس برای امسال، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی یگان حفاظت از زمین‌های دولت برای جلوگیری از زمین‌خواری و دستگیری باند‌های سارقان مسلح طلافروشی، بانک‌ها، جعل و کلاهبرداری و ارائه بسته‌های امنیتی برای بانک‌ها و طلافروشی‌ها که توانسته چندین فقره سرقت را ناکام بگذارد از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پلیس در سال 94 توانسته 528 نشست مشترک در حوزه مسائل اجتماعی به صورت تخصصی برپا کند، یک هزار و 56 نمایشگاه به صورت مشارکتی برگزار کند، 66 مورد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و 840 مورد طرح مشترک با سازمان‌ها و نهاد‌ها از جانب نیروی انتظامی را صورت دهد.
امیری مقدم با اشاره به اینکه 43 هزار مورد خدمات مشاوره‌ای در کلانتری‌ها در سال 94 انجام شده است، اظهار داشت: 7000 مشاوره در مرکز مشاوره استان‌ها سبب شده که 85 درصد از پرونده‌ها به مصالحه ختم شود، هم اکنون 15 پایگاه مشاوره در سطح استان فعال هستند.
وی با بیان اینکه پلیس توانسته در سال جاری 60 باند قاچاقچی را منهدم کند، تصریح کرد: در طول امسال 840 نفر در پی سرقت‌ها دستگیر شدند که میزان کشف این سرقت‌ها 1457 مورد بوده، 19 مورد طرح مبارزه با قاچاق در استان اجرا شده که از میان این طرح‌ها 80 نفر دستگیر شده‌اند؛ 20 تن و 783 کیلوگرم میزان مواد مخدری است که از ابتدای امسال توسط پلیس کشف شده و میزان کشفیات نسبت به سال گذشته با رشد 10 درصدی روبه‌رو بوده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه فضای سایبری در حال رشد است، عنوان کرد: آمار جرایم سایبری از اول فروردین سال 94 تا 15 اسفند رشد 17 درصدی را به خود اختصاص داده، با این وجود پلیس فتا برخورد‌ها را به خوبی رصد می‌کند، دستگیری‌ها در حوزه فضای سایبری در حال حاضر نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.
امیری مقدم اظهار داشت: با همکاری دستگاه‌ها و شهروندان توانسته‌ایم تعداد نگهبان محله‌ها را 43 درصد افزایش دهیم که تعداد آنها 4000 نفر است؛ طرح ویژه‌ای که برای نخستین بار در مشهد صورت گرفته این است که برخی از افراد در صورت تمایل می‌توانند با بهره گرفتن از شرکت‌های حفاظتی و مراقبی، منزل خود را در ایام عید به علت اینکه در مسافرت هستند به این شرکت‌ها بسپارند، منزل افراد در حضور خودشان پلمب شده و در مدت مسافرت مورد نظارت این شرکت‌ها قرار می‌گیرد.
وی افزود: تمامی دوربین‌های رصد سرعت که به صورت ثابت و یا متحرک در نظر گرفته شده‌اند در طول جاده‌ها فعال بوده و کسی نباید گمان برد که این دوربین‌ها خراب است.
فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهارشنبه آخر سال، گفت: خوشبختانه شعور اجتماعی مردم بالا است و امیدواریم میزان تلفات در این ایام کاهش داشته باشد، ما مخالف شادی مردم نیستیم ولی با ناهنجاری‌ها مخالفیم؛ اگر مغازه‌ای مواد مترقه بفروشد پلمب شده و همچنین اگر خودرویی حامل این مواد باشد تا پایان فروردین‌ماه 95 متوقف می‌شود.
سردار امیری مقدم اظهار داشت: اگرچه ما هیچ وقت گمان نمی‌بردیم که فردی به سمت صورت سرباز ما ترقه را پرتاب کند ولی با این وجود سربازان در چهارشنبه آخر سال مجهز به تجهیزات می‌شوند.
وی افزود: افزایش میزان جرایم از 25 اسفند با هدف بازدارندگی آغاز شده این افزایش بر اساس قانون که باید سالانه 20 درصد افزایش داشته باشد امری طبیعی است؛ در امسال بیش از 6 هزار دستگاه خودرویی که بیش از یک میلیون تومان جریمه داشتند توقیف شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.