مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: عملیات حفاری خط۳ قطار شهری مشهد در بازه زمانی ۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۵ آغاز می‌شود.

عملیات حفاری خط۳ قطار شهری مشهد سال ۹۵ آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، کیانوش کیامرز ظهر امروز در نشستی خبری در رابطه تشریح برنامه‌های سال آینده و برنامه‌های انجام شده امسال در محل سالن اجتماعات ساختمان شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای امسال قطار شهری مشهد اتصال خط یک قطار شهری به فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد بود.
مدیرعامل قطار شهری مشهد در زمینه فاصله زمانی نیم‌ساعته حرکت قطار شهری از ایستگاه‌های به سمت ایستگاه فردوگاه افزود: برای کاهش فاصله زمانی حرکت قطار به سمت فرودگاه نیازمند افزوده شدن حداقل 20 واگن قطارشهری هستیم که در حال حاضر این افزایش واگن ممکن نیست.
وی با بیان اینکه توسعه و تکمیل عملیات خط یک قطار شهری مشهد تا پایان خرداد ماه 95 انجام می‌شود، تصریح کرد: ایستگاه بوستان ریحانه به ایستگاه‌های خط یک افزوده می‌شود و همچنین افزایش تعداد قطارهای خط یک در دستور کار قرار دارد.
کیامرز گفت: برای کاهش فاصله زمانی حرکت قطار شهری و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان نیازمند حدود 120 واگن در خط یک قطار شهری هستیم  ه برای خرید این تعداد قطار 400 میلیارد تومان نیاز است.
مدیرعامل قطارشهری مشهد با بیان اینکه بودجه اختصاص یافته امسال به قطار شهری مشهد از سوی دولت 124 میلیارد تومان بوده است، گفت: از میزان بودجه یاد شده تا کنون حدود 60 میلیاردتومان  محقق شده است.
کیامرز به بودجه در نظر گرفته شده برای سال آینده قطار شهری مشهد از سوی دولت اشاره و بیان کرد: بودجه در نظر گرفته شده قطار شهری مشهد برای سال آینده نسبت به امسال بدون تغییر و به مبلغ 120 میلیارد تومان تعیین شده است  این درحالی است که بیشتر هزینه‌های قطار شهری مشهد از طریق انتشار اوراق مشارکت حاصل می‌شود.
وی یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده را اتمام حفاری خط دو قطار شهری مشهد اعلام کرد و گفت: در سه ماه نخست سال آینده تعداد سه رام قطار از چین وارد مشهد می‌شود و تیرماه  این قطارها در مشهد مورد تست قرار می‌گیرند.
مدیرعامل قطار شهری مشهد با بیان اینکه برای راه اندازی فاز یک خط دو قطار شهری  از نظر معماری و ساخت ایستگاه‌های  و تست واگن‌هامشکلی نداریم اما  مشکل اصلی ورود تجهیزات به ایران است، افزود: الان تجهیزاتی از سوئیس، ایتالیا، چین برای این خط با مبلغی افزون‌بر 43 میلیون یورو خریداری شده  است.
کیامرز به تعداد واگن‌های مورد نیار خط 2 قطار شهری مشهد اشاره کرد و گفت: برای این خط نیازمند خرید 100 واگن قطار با مبلغ 98 میلیون یورو هستیم.
وی در  زمینه تفاوت‌های خط یک و دو قطار شهری مشهد گفت: ظرفیت جابه‌جایی مسافر در خط دو نسبت به خط یک  بیشتر است این در حالی است که  ظرفیت جابه‌جایی مسافر در خط یک 10 تا 15 هزار نفر است اما ظرفیت جابه جایی خط دو قطار شهری 22 هزار نفر است.
کیامرز زمان آغاز عملیات حفاری خط 3 قطار شهری توسط دستگاه TBM به طول 28.5 کیلومتر  را در بازه زمانی 20 فروردین تا 20 اردیبهشت  اعلام‌کرد و گفت: براساس برنامه زمان‌بندی شده دستگاهTBM خردادماه از میدان سعدی به میدان فردوسی منتقل و شهریور ماه نیز از میدان فردوسی به سمت قاسم آباد حرکت می‌کند.
مدیرعامل قطار شهری مشهد  با بیان اینکه فاز یک مطالعات پیشرفته خط 4 قطار شهری به پایان رسیده است، تصریح کرد: خط 4 قطار شهری مشهد به طول 17.5 کیلومتر است.
وی در رابطه با قطارشهری مسیر مشهد - گلبهار گفت: عملیات اجرایی این مسیر از قطار شهری آغاز شده  این در حالی است که برای این مسیر آیین نامه و اعتبارات مستقلی از سوی دولت  در نظر گرفته شده است.
کیامرز از تعطیلی کارگاه‌های عملیاتی خطوط قطار شهری مشهد از 29 تا 4 فروردین خبر داد و گفت: در این ایام گروه‌های بحران فعال هستند و برای زیبا سازی محیط پیرامون کارگاه‌های قطار شهری در آستانه نوروز 2500 متر بنر تولید و نصب شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.